DiofantosΑκούγεται τελευταία ότι ανάμεσα στους προς κατάργηση / συγχώνευση ή επανεξέταση της δομής τους φορείς είναι και  το περιώνυμο Ινστιτούτο Διόφαντος, πρώην ΕΑ ΙΤΥ, όνομα με το οποίο έγινε γνωστό στους εκπαιδευτικούς κύκλους, λόγω της αρμοδιότητας που του εκχώρησε δια νόμου το Υπουργείο Παιδείας να διαχειρίζεται τις δράσεις των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης για την εισαγωγή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Λειτούργησε όλα αυτά τα χρόνια. από το 1985 έως σήμερα ως ΝΠΙΔ με διορισμένες διοικήσεις από τον Υπουργό αλλά εκτός του δημοσίου λογιστικού, ως ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης, παράπλευρα με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και Διευθύνσεις του Υπουργείου, με την ιδιαίτερη επιτυχία που όλη η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει.

 

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ σαράντα-φεύγα κατατάσσεται η Ελλάδα στην απόδοση των μαθητών της στις επιστήμες, στα μαθηματικά και στα θεωρητικά. Και σπεύδει προς τα κάτω χρόνο με το χρόνο. Μετά από όλα τα δισεκατομμύρια που επενδύθηκαν για τις νέες τεχνολογίες στα σχολεία, μετά τέσσερα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης η χώρα μας βρίσκεται κάμποσες θέσεις πίσω από την Πορτογαλία την Κροατία, τη Σλοβενία. Κάντε εδώ το τεστ σύγκρισης του ΟΟΣΑ.

Ετσι

- μετά από κοντά τριάντα χρόνια λειτουργίας και δημόσιες επενδύσεις με κοινοτικά και εθνικά χρήματα ύψους αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ δαπανημένα μέσω του ΕΑ ΙΤΥ, το οποίο μετονομάσθη σε Διόφαντος το 2011 τα ελληνικά σχολεία δεν διαθέτουν ακόμη σοβαρό και επαρκές ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχομένο και υποδομές, βρίσκονται ακόμη σε άλλες εποχές, όπως αποδεικνύουν και οι καταμετρημένες από τον ΟΟΣΑ επιδόσεις μας

- ενώ η OLAF (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης που επιλαμβάνεται σοβαρών υποθέσεων) διενεργεί έλεγχο για τη διαχείρισή  του με επίσημο έγγαφό της από τον Οκτώβριο του 2012 που παρατίθεται κατωτέρω, του οποίου το πόρισμα δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό

- ενώ υπάρχουν και πρόσφατες καταγγελίες στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων σε σχέση με την καταλληλότητα, την σκοπιμότητα και την επάρκεια των λογισμικών που αναπτύσσει " Όπως διαφαίνεται στα επισυναπτόμενα έγγραφα της καταγγελίας, ο διαχειριστής της σχολικής μονάδας καλείται να καταχωρήσει στοιχεία και προσωπικά δεδομένα των μαθητών της σχολικής του μονάδας τα οποία ουδεμία συσχέτιση ή συνάφεια ή υποχρεωτικότητα δεν έχουν προς τη σχολική φοίτηση. Τίθεται εύλογα το ερώτημα για μια σειρά πεδίων που καλούνται οι Δ/ντές και Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων να καταχωρήσουν, δίχως την προηγούμενη συναίνεση των γονέων ή κηδεμόνων των ανήλικων μαθητών. Διαβάστε περισσότερα: Καταγγελία της ψηφιακής πλατφόρμας MySchool στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ"

ακούγεται πως ο «Διόφαντος» μπορεί να γίνει σε λίγο «Αφαντος».

Περιλαμβάνεται στους 74 φορείς των οποίων εξετάζεται η κατάργηση, συγχώνευση, αναδόμηση  συμφωνα με δημοσιεύματα (πηγή news247.gr) και εξετάζεται η πιθανότητα να κλείσουν ή να απολυθεί μέρος ή όλο το προσωπικό τους. 

Το περίεργο με την αναφορά στον "Διόφαντο" είναι ότι το προσωπικό του δεν πληρώνεται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά με ανάθεσεις έργου, οι οποίες μπορούν να διακοπούν άμεσα ούτως ή άλλως ενώ οι αποσπασμένοι μπορούν να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις χωρίς το κλείσιμο του Οργανισμού, μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι.

Μήπως να περιμένουμε λιγάκι τα πορίσματα;

Να γίνει κι ένας απολογισμός του έργου του; να δούμε τι μας έχει κοστίσει τόσα χρόνια, τι ξόδεψε και τι έχουμε πάρει οι πολίτες έναντι;

Να το ψάξουμε λίγο βρε αδελφέ; 

Μήπως τελικά το μνημόνιο ιδωμένο από μιαν άλλη οπτική έχει γίνει και αυτό "μια κάποια (απροσδόκητη) λύσις" για ορισμένους;

 

 

 

Ακολουθεί το ιστορικό του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ  και η σχετική δημοσίευση για την έρευνα της OLAF

Ιστορία (πηγή ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ):

Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) ιδρύθηκε με την ονομασία Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών το 1985 με έδρα την Πάτρα, ως ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εποπτευόμενο από την ΓΓΕΤ (με το Προεδρικό Διάταγμα 9/1985).
Από το 1992 εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων και διαθέτει διοικητική, οικονομική και επιστημονική αυτοτέλεια. Με το άρθρο 2 του Ν. 2909/2001, ο οποίος διέπει τη λειτουργία του, μετονομάστηκε σε Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (Ε.Α.Ι.Τ.Υ.).

Με το νέο νόμο 3966/2011 μετονομάστηκε σε Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) και είναι ο τεχνολογικός πυλώνας στήριξης των δράσεων ΤΠΕ στην εκπαίδευση και ο φορέας της έκδοσης του έντυπου [σχολικά βιβλία] και ηλεκτρονικού υλικού για την εκπαίδευση.
Επίσης, το Ι.Τ.Υ.Ε. ανέλαβε την διοίκηση & διαχείριση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, του μεγαλύτερου δικτύου χρηστών στη χώρα.
Σύμφωνα με το θεσμικό καθεστώς λειτουργίας του, διοικείται από Πρόεδρο και 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο.

Η επιτυχημένη πορεία του οργανισμού πιστώνεται στα στελέχη και το προσωπικό του, με πρώτους στην ιεραρχία τους διατελέσαντες διευθυντές, που έθεσαν τα θεμέλια της ανάπτυξης ενός σύγχρονου ερευνητικού ιδρύματος στην ελληνική περιφέρεια.

 

 

Η είδηση γιά την έρευνα της OLAF, από τον Νοέμβριο του 2012.

Ινστιτούτο Διόφαντος – Η  Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμηση της Απάτης (OLAF) ερευνά τα πεπραγμένα του για απάτες και κακοδιαχείριση

 

Το Ινστιτούτο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ  βρίσκεται στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF). Η υπηρεσία αυτή της Ε.Ε. ενεργοποιείται μόνο σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις απάτης κατά τη διαχείριση  των κονδυλίων που διαθέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση προς τα κράτη – μέλη της. Επιλαμβάνεται μετά από στοιχειοθετημένες καταγγελίες  περιπτώσεις διαφθοράς και κατάχρησης κοινοτικού χρήματος.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας «zougla.gr» στις  29 Οκτωβρίου η OLAF ζήτησε με έγγραφό της από το ΣΔΟΕ να προβεί σε έλεγχο όλων των πεπραγμένων του Ινστιτούτου Διόφαντος. Το Διόφαντος ή ΙΤΥΕ αποτελεί δημιούργημα της πρώην υπουργού κ. Άννας Διαμαντοπούλου  που συγχώνευσε σε ένα οργανισμό το ΙΤΥ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών) θυγατρικό οργανισμό του Πολυτεχνείου Πάτρας, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (σήμερα έχει μετονομασθεί σε Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής -ΙΕΠ-) και του Οργανισμού Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ). Πρόεδρος του είναι ο Καθηγητής κ. Παύλος Σπυράκης.

Το Διόφαντος  έχει μεγάλο πεδίο δράσεων, όλων χρηματοδοτούμενων από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία. Συγκεκριμένα, ασχολείται με την έρευνα και την αποτελεσματική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), με τον τομέα της εκπαίδευσης, με την ανάπτυξη και εφαρμογή των συμβατικών και ψηφιακών μέσων στην εκπαίδευση, με την έκδοση έντυπου και ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού, με τη διοίκηση και διαχείριση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, καθώς και με την υποστήριξη της οργάνωσης και λειτουργίας των ηλεκτρονικών υποδομών του «Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού» και όλων των εκπαιδευτικών μονάδων.

Κατά την διάρκεια της λειτουργίας του από την δεκαετία του ’90 ως ΙΤΥ και έως σήμερα ως ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ έχει διαχειριστεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ  που προέρχονται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής  Ένωσης (Κοινωνικά Ταμεία 2ο & 3ο ΚΠΣ και ΕΣΠΑ) σε ερευνητικά προγράμματα, προγράμματα προμήθειας υλικών και κατασκευής δομών και υποδομών. Ιδιαίτερη δραστηριότητα επέδειξε στη σύνταξη μελετών επί παντός επιστητού σε ότι αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας.

Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) ξεκίνησε τη 1η Φεβρουαρίου 2012 μετά από καταγγελία.  Αρχικά επικεντρώθηκε σε δύο πρόσωπα:

α. Του πρώην σήμερα Προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων  του Ειδικού Φορέα Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007 – 2013. Ταυτόχρονα για μία χρονική περίοδο ήταν και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Διόφαντος

β. Του Προέδρου του Δ.Σ. και Διευθυντού του Ινστιτούτου.

Στο έγγραφο που η OLAF  απέστειλε στις 21-9-2012 στο ΣΔΟΕ μιλά για τυχόν παρατυπίες στη διαχείριση  των προγραμμάτων που έχει υλοποιήσει το ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ και «φερόμενη» διαμάχη συμφερόντων και ασυμβίβαστο θέσης των δύο ελεγχόμενων προσώπων. Ζητά δε από το ΣΔΟΕ πλήρη αναφορά για όλους τους ελέγχους που έχουν γίνει έως σήμερα στο Ινστιτούτο.

Με βάση το αίτημα της OLAF, το ΣΔΟΕ ζήτησε με έγγραφο του στις 2-10-2012  όλα τα στοιχεία που αφορούν το ΙΤΥΕ και το Διόφαντος.

Το δημοσίευμα της ιστοσελίδας «zougla.gr» είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό σε ότι αφορά τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

 «Οι ελεγκτές της ευρωπαϊκής υπηρεσίας φέρονται, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, να ελέγχουν τη διαδρομή και τον «προορισμό» χρημάτων που προέρχονται από επενδυτικά έργα, μέσω επιχειρησιακών προγραμμάτων, πολλά από τα οποία συγχρηματοδοτούνται από το ΕΚΤ.

Αφορμή για να ξεκινήσει η έρευνα στάθηκε ένα δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο τα δύο φυσικά πρόσωπα εμπλέκονται σε υπόθεση που αφορά στην κακοδιαχείριση πόρων του «Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2007-2013» καθώς και στην -φερόμενη ως παράνομη- ανάληψη θέσεων στο Δ.Σ. του φορέα.

«Η OLAF θέτει προς διερεύνηση την τέλεση παρατυπιών που ενδέχεται να προκύπτουν στο πλαίσιο της Διαχείρισης των πόρων του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2007-2013, τη φερόμενη διαμάχη συμφερόντων και την τυχόν ύπαρξη ασυμβίβαστου θέσης» αναφέρεται στο έγγραφο χαρακτηριστικά.

«Περιμένουμε τα αποτελέσματα»

Την πεποίθηση ότι πρόκειται να προκύψει μείζον θέμα από την έρευνα που πραγματοποιεί η OLAF εξέφρασε ανώτατο στέλεχος της φορολογικής διοίκησης μιλώντας στη zougla.gr.

Αφενός ξεκαθάρισε ότι η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο επικαλούμενο την εμπειρία του ανέφερε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί η OLAF αναμένονται να είναι πολύ ενδιαφέροντα και αποκαλυπτικά για τα όσα συνέβαιναν στα ταμεία του Ινστιτούτου.

«Η έρευνα βρίσκεται ακόμα στην αρχή. Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης ζήτησε να ενημερωθεί για το αν και κατά πόσο έχει ελεγχθεί η διαχείριση των κονδυλίων που λάμβανε το Ινστιτούτο καθώς και για το αν έχουν ελεγχθεί δύο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό, γιατί ο συγκεκριμένος τεχνολογικός φορέας συνεργάζεται στενά και με το Υπουργείο Παιδείας. Ο έλεγχος βρίσκεται ακόμη στο στάδιο συλλογής στοιχείων και αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματά του» κατέληξε η φωνή από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής». (πηγή: «zougla.gr»)

Πηγή: http://2020epmellon.wordpress.com/εκπαιδευτικά/

Picture00

Picture0