Η αύξηση των εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της Ελλάδας. Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζονται ορισμένες δράσεις με υποστήριξη του Κράτους.

Οι Ελληνικές εξαγωγές συναντούν τρία προβλήματα:

- Πρώτον, οι Ελληνικές επιχειρήσεις είναι κατά κανόνα μικρές και δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν από μόνες τους μια ανταγωνιστική προσπάθεια διαφήμισης και προώθησης των προϊόντων ή υπηρεσιών τους

- Δεύτερον, οι Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν συχνά πρόβλημα τήρησης και επαναληπτικότητας των προδιαγραφών των προϊόντων τους

- Τρίτον, οι Ελληνικές επιχειρήσεις κατά κανόνα δεν κατέχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για να αναλύσουν ξένες αγορές, να διαπραγματευθούν με ξένους εισαγωγείς, να επιλέξουν και να έρθουν σε επαφή με εμπορικούς αντιπροσώπους, να αγοράσουν ασφάλεια έναντι πολιτικού ρίσκου, κλπ.

Επειδή η δομή της Ελληνικής επιχειρηματικότητας δεν πρόκειται και δεν πρέπει να αλλάξει σύντομα, είναι απαραίτητο να βρεθούν ρεαλιστικές λύσεις που να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και να επιτρέψουν την ραγδαία αύξηση των εξαγωγών, κάτι που χρειάζεται επειγόντως η χώρα.

Υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα από άλλες χώρες που μπορούμε να υιοθετήσουμε, ίσως με μικρές παραλλαγές. Συγκεκριμένα, μπορούμε να αναπτύξουμε το παράδειγμα των Ιαπωνικών ¨εμπορικών εταιρειών¨ (trading companies). Σχεδόν τα τρία τέταρτα των εξαγωγών και εισαγωγών της Ιαπωνίας περνάνε από αυτές τις εμπορικές εταιρείες που ενεργοποιούνται σε όλες τις χώρες του κόσμου. Αναλαμβάνουν όλες τις διαδικασίες και λειτουργούν ουσιαστικά σαν εξωτερικοί πωλητές και αντιπρόσωποι μυριάδων μικρών και μεγάλων Ιαπωνικών εταιρειών.

Μπορεί το Κράτος να δώσει στοχευμένα κίνητρα για την ίδρυση μεγάλων και οικονομικά ισχυρών εμπορικών εταιρειών, κίνητρα που επιτρέπονται σε μεγάλο βαθμό και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως π.χ. χαμηλούς συντελεστές φορολογίας, απλουστευμένες διαδικασίες για αδειοδοτήσεις, οικονομική υποστήριξη προγραμμάτων συλλογικής διαφήμισης Ελληνικών προϊόντων, κλπ. Είναι βεβαίως απαραίτητο οι εταιρείες αυτές να ανήκουν στον ιδιωτικό τομέα. Λόγω της συγγενικής τεχνογνωσίας (ταχύτητα αποφάσεων, εμπειρία στα χρηματοοικονομικά, διεθνείς συναλλαγές, κλπ) θα μπορούσαν να ιδρυθούν και επανδρωθούν από εφοπλιστικές εταιρείες. Επιπλέον, το υπάρχον εκτεταμένο δίκτυο αποδήμων Ελλήνων θα μπορούσε να βοηθήσει στην εκκίνηση τέτοιων δραστηριοτήτων, προσφέροντας επαφές και γνώσεις.