Θα ήθελα να εκφράσω τις σκέψεις μου σχετικά με τις πανελλήνιες εξετάσεις και την πρόσβασή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Αρχικά, πρέπει οπωσδήποτε να ισχύει η βάση του 10 για ευνόητους λόγους, που νομίζω δεν χρειάζεται να αναλύσω.

Σχετικά με τις πανελλήνιες η πρόταση μου είναι η εξής: θεωρώ ότι πρέπει να καταργηθούν εντελώς τα επιστημονικά παιδεία. Πιστεύω ότι όλες οι σχολές πρέπει να είναι προσβάσιμες από όλους του εξεταζόμενους. Κάθε τμήμα θα ορίζει 3 μαθήματα στα οποία θα πρέπει να εξεταστεί ο μαθητής. Για παράδειγμα, μπορεί η Ιατρική Αθηνών (ή όλες οι Ιατρικές αν υπάρχει συνεννόηση) να αποφασίσει ότι επιθυμεί οι υποψήφιοι της να εξετάζονται στα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας. Η σχολή Θεατρικών Σπουδών της Αθήνας για παράδειγμα μπορεί να διαλέξει τα μαθήματα της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας και της Θεατρικής Αγωγής. Το τμήμα Φιλολογίας μπορεί ας πούμε να επιλέξει Λογοτεχνία, Έκθεση και Λατινικά. Η σχολή Θεολογίας Λογοτεχνία, Ιστορία και Θρησκευτικά. Ο κάθε εξεταζόμενος θα διαλέγει αυτός σε ποια μαθήματα θα δώσει πανελλήνιες. Αν για παράδειγμα θέλει να γίνει Θεολόγος, τότε θα πρέπει να δώσει πανελλήνιες στα μαθήματα της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας και των Θρησκευτικών. Φυσικά, αν υπάρχουν και άλλα τμήματα που έχουν ορίσει αυτά τα 3 μαθήματα σαν εξεταζόμενα, τότε ο εξεταζόμενος θα έχει πρόσβαση και σε αυτά. Φυσικά, εάν θέλει θα μπορεί να δώσει και σε 4 μαθήματα πανελλήνιες. Αν για παράδειγμα ο ίδιος μαθητής αποφασίσει να δώσει και Θεατρική Αγωγή, τότε αποκτά πρόσβαση όχι μόνο στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών, αλλά και σε όλα τα τμήματα που έχουν ορίσει 3 από τα 4 μαθήματα που έχει εξεταστεί ο υποψήφιος. Με το ίδιο σκεπτικό μπορεί να δώσει πανελλήνιες και σε 5 και σε 6, ή ακόμα και σε 16 μαθήματα.

Τι πετυχαίνουμε με αυτό; Ο κάθε υποψήφιος θα έχει ως στόχο να περάσει σε μια σχολή που πραγματικά θα του αρέσει κι όχι απλά να περάσει σε μια οποιαδήποτε σχολή μόνο και μόνο για να σπουδάσει και να κάνει φοιτητική dolce vita. Μπορεί να είναι πιο δύσκολος αυτός ο τρόπος εισαγωγής, αλλά ποιος είπε ότι είναι εύκολο να εισαχθείς και να σπουδάσεις σε ένα ΑΕΙ ή ΤΕΙ; Εάν κάθε τμήμα αποτελείται από ανθρώπους που αγαπάνε την σχολή και δεν κάνουν αγγαρεία, θα ανεβεί και το επίπεδο των σπουδών και οι ίδιες οι σχολές. Επίσης, εάν όλα τα μαθήματα γίνουν μαθήματα πανελληνίων, τότε ανοίγει ο δρόμος στα φροντιστήρια να προσλάβουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων (Θεολόγοι, Βιολόγοι, Θεατρολόγοι, Ψυχολόγοι, Χημικοί κτλ), κι όχι μόνο τις κλασσικές ειδικότητες πανελληνίων (φυσικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι). Ένα τέτοιο σύστημα θα άνοιγε χιλιάδες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και θα έδινε την δυνατότητα σε νέους ανθρώπους που δεν είχαν την ευκαιρία να διδάξουν σε δημόσια σχολεία, να δουλέψουν στην ιδιωτική εκπαίδευση και -γιατί όχι- να φτιάξουν και την δικιά τους πελατεία. 

Αρθρογράφος
Απόστολος Ντόλκος
Author: Απόστολος Ντόλκος
Εκπαιδευτικός, μέλος του πολιτικού κόμματος ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ
Διαβάστε επίσης

Θέλεις να κρατήσεις επαφή;

Το email θα χρησιμοποιηθεί μόνο για να λαμβάνεις ενημερώσεις.
Υποχρεωτικό πεδίο
Πρέπει να το τσεκάρετε

Θέλεις να βοηθήσεις κι εσύ;

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ δεν παίρνει κρατική επιχορήγηση. Για τη λειτουργία της, στηρίζεται αποκλειστικά σε εισφορές μελών, σε δωρεές φίλων και φυσικά σε πολλές ώρες εθελοντικής εργασίας. Βοήθησε το μοναδικό κόμμα που αντιτίθεται στον κρατισμό κάθε απόχρωσης.

Οικονομική ενίσχυση