Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από την ημέρα που η χώρα πέρασε τις «πύλες της κολάσεως» του ΔΝΤ αναζητώντας λύση στα συσσωρευμένα προβλήματα που δημιούργησε η επί δεκαετίες κακοδιαχείριση των δημόσιων υπηρεσιών από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.

Μια διετία, ιδιαίτερα δύσκολη τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τις επιχειρήσεις, κατά τη διάρκεια της οποίας αντί να προωθηθούν άμεσα τολμηρές διαρθρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο -που όλοι γνωρίζαμε ότι θα έπρεπε να γίνουν πολύ πριν η κρίση μας χτυπήσει- δεν έγιναν ποτέ.

Η πρόταση της Γερμανίας να συνδεθεί το μέλλον της Ελλάδας με τη δέσμευση της ίδιας της χώρας να μην χρεοκοπήσει ποτέ μοιάζει αλλοπρόσαλλη. Η ευρωζώνη έχει ήδη δυσκολευτεί αρκετά να πείσει την Ελλάδα να προχωρήσει σε διαρθρωτικές αλλαγές εν μέρει επειδή η χώρα μπορεί να χρησιμοποιήσει την απειλή μιας άτακτης χρεοκοπίας. Όταν η Αθήνα πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα - πράγμα που θα έπρεπε να γίνει φέτος - θα βρίσκεται σε ακόμη ισχυρότερη διαπραγματευτική θέση, γιατί τότε θα μπορεί να κηρύξει στάση πληρωμών προς τον επίσημο τομέα που της χορηγεί τα δάνεια, αλλά να συνεχίσει να καλύπτει κανονικά τις δημόσιες δαπάνες της.

Είναι αμφίβολο αν υπάρχει σύγχρονη χώρα η οποία να έχει δεχθεί τόσους χαρακτηρισμούς όσους δέχθηκε την τελευταία διετία η Ελλάδα. «Μπορούμε να βοηθήσουμε μόνο αν δεν έχουμε να κάνουμε με ένα βαρέλι δίχως πάτο» είπε προ ημερών ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Το οποίο, μάλιστα, αν δεν καλύψει το χάσμα ανταγωνιστικότητας «θα απομακρυνθεί από την Ε.Ε. κλωτσηδόν» (παλαιότερο σχόλιο Μέρκελ). «Καρκίνωμα της Ευρωζώνης» και «έθνος απατεώνων» μας χαρακτήριζε προ καιρού αρθρογράφος της αυστραλιανής εφημερίδας The Sydney Morning Herald, ο οποίος εισηγήθηκε την διά της ιδίας μεθόδου αποπομπή της χώρας μας από την Ενωση

Σε αυτήν την ενημέρωση θα επιχειρήσουμε να εξετάσουμε την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων από ένα πρίσμα που δεν έχει εξεταστεί έως τώρα. Αυτό της κρίσης…
ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ;
Πρώτη αιτία τροχαίων ατυχημάτων είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά.
Και όταν αναφερόμαστε στην ανθρώπινη συμπεριφορά εννοούμε όχι μόνο του οδηγού/πεζού αλλά και αυτήν των αρμόδιων προσώπων (υπαλλήλων υπουργείων, Υπουργών, αστυνομικών).

Μια βασική αρχή της πολιτικής οικονοµίας λέει ότι τα κράτη δεν πτωχεύουν. Μια χώρα µπορεί βέβαια να βρεθεί σε καθεστώς αδυναµίας πληρωµών αλλά, αντίθετα µε µια επιχείρηση, µια χώρα δεν µπορεί να «κατεβάσει ρολά» όταν τα έσοδά της δεν αρκούν για την αποπληρωµή του συσσωρευµένου χρέους. Απλώς κηρύσσει στάση πληρωµών, µέρος της οφειλής διαγράφεται και η ιστορία συνεχίζεται - έστω εν µέσω συµπληγάδων.

Θέλεις να κρατήσεις επαφή;

Το email θα χρησιμοποιηθεί μόνο για να λαμβάνεις ενημερώσεις.
Υποχρεωτικό πεδίο
Πρέπει να το τσεκάρετε

Θέλεις να βοηθήσεις κι εσύ;

Η κρατική επιδότηση στη Δημιουργία, Ξανά! είναι ελάχιστη και δεν φτάνει ούτε για τη συμμετοχή μας στις εκλογές. Πρακτικά, τα βάζουμε όλα «από την τσέπη μας», ενώ τα μέλη, οι εθελοντές, αλλά και οι φίλοι μας, προσφέρουν καθημερινά τον χρόνο τους αφιλοκερδώς για πάμπολλα θέματα. Γι αυτό οι δωρεές είναι σημαντική βοήθεια!

Δωρεά μέσω Paypal

 

Άλλοι τρόποι δωρεάς

Οικονομική ενίσχυση