Οι «δίδυμες σήραγγες» του Σκαραμαγκά που κόστισαν 22 εκατομμύρια ευρώ και δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ

15/01/2018 09:51 #5021 από grarticles
Ωστόσο, με τα νέα δεδομένα το έργο χρειαζόταν περισσότερα κονδύλια,...

siragges-skaramagkas

Στο Σκαραμαγκά, παράλληλα της εθνικής οδού, βρίσκονται δύο σήραγγες, οι οποίες κατασκευάστηκαν την περασμένη δεκαετία αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ. Το έργο κόστισε 22 εκατομμύρια ευρώ και εγκαταλείφθηκε λίγο μετά την ολοκλήρωσή του. Θα ήταν από τα σημαντικότερα έργα στο οδικό δίκτυο της Αττικής.

Δημοπρατήθηκε το 1997 και σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα ολοκληρωνόταν το 2001. Η Παντεχνική ήταν η τεχνική εταιρεία που το ανέλαβε, η οποία αρχικά υπέγραψε σύμβαση 13,46 εκατ. ευρώ.

Η μια από τις δύο σήραγγες του Σκαραμαγκά

Το 1999 η τεχνική εταιρεία πρότεινε την κατασκευή μιας δίδυμης σήραγγας από την οποία θα διερχόταν η εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου. Η αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ ενέκρινε την καινούργια πρόταση με την αιτιολογία ότι η ολοκλήρωση των έργων θα γινόταν σε συντομότερο χρόνο.

Το 2003 η Παντεχνική αποσύρθηκε, αφού υπέβαλε στοιχεία για δύο τιμολόγια, ύψους 6 εκατ. ευρώ


Ωστόσο, με τα νέα δεδομένα το έργο χρειαζόταν περισσότερα κονδύλια, καθώς το κόστος αυξήθηκε κατά 27,14%. Επίσης, απαιτούσε περισσότερα χρήματα για απαλλοτριώσεις, τα οποία ήταν δύσκολο να βρεθούν. Το νέο εμπόδιο που παρουσιάστηκε ήταν μια γυναίκα που ζούσε στο σημείο όπου κατασκευάστηκαν οι σήραγγες, η οποία είχε στην κατοχή της μια έκταση τεσσάρων στρεμμάτων και ένα μικρό σπίτι.

Το σπίτι της ηλικιωμένης στις σήραγγες του Σκαραμαγκά

Η γυναίκα δεν ήθελε να φύγει από το σπίτι της και προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το οποίο τη δικαίωσε και δεν επέτρεψε στο Δημόσιο να απαλλοτριώσει το οικόπεδό της.
Σύμφωνα με την εκδίκαση της υπόθεσης, θα αποζημιωνόταν για την απαλλοτρίωση 150 εκατ. δραχμές, τις οποίες όμως δεν θα μπορούσε να πάρει, καθώς δεν διέθετε τους απαραίτητους τίτλους ιδιοκτησίας.

ο 2011 διενεργήθηκε νέα μελέτη του έργου που προέβλεπε την οριστική εγκατάλειψη των σηράγγων

Παράλληλα υπήρξαν καθυστερήσεις στις πληρωμές από το Δημόσιο, με αποτέλεσμα στις αρχές του 2003 η τεχνική εταιρεία να διακόψει οριστικά τις εργασίες. Από τότε το έργο παραμένει ανολοκλήρωτο να θυμίζει το αναποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο πολλές φορές λειτουργεί το ελληνικό δημόσιο.

Πηγή: Newsone.gr

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Powered by Kunena Φόρουμ