Παρά τις αναιμικές προσπάθειες της τελευταίας δεκαετίας, η Ελλάδα παραμένει μια χώρα στην οποία κυριαρχεί ο κρατισμός, είναι φορολογικά μη-ανταγωνιστική και βάζει εμπόδια στο επιχειρείν. Βρισκόμαστε στην προτελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες του ΟΑΣΑ ως προς την ελευθερία της οικονομίας (37η από τις 38) μπροστά μόνο από την Τουρκία. Είμαστε στο τελευταίο τεταρτημόριο των χωρών του ΟΑΣΑ όσον αφορά στην φορολογική ανταγωνιστικότητα, όπου υπολειπόμαστε κατά πολύ των γειτονικών μας χωρών-ανταγωνιστών (Σκόπια, Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρος). Στον δείκτη της ευκολίας του επιχειρείν (ease of doing business) είμαστε στην 79η θέση διεθνώς πίσω από την Αλβανία, τα Σκόπια, τη Σερβία, τη Βουλγαρία, την Τουρκία και διάφορες χώρες της Αφρικής και της Ασίας.

Συνεπώς, δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε στην προτελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ ως προς την αγοραστική δύναμη των πολιτών (26η από τις 27 χώρες) πίσω μόνο από τη Βουλγαρία, η οποία και θα μας ξεπεράσει σύντομα. Πώς περιμένουμε να δημιουργηθούν ποιοτικές θέσεις εργασίας στην Αιτωλοακαρνανία αν δεν αντιμετωπιστεί το κεντρικό πρόβλημα του κρατισμού; Πώς θα προσελκύσουμε ποιοτικές επενδύσεις στους κλάδους της βιομηχανίας και της τεχνολογίας όταν ο φόρος επιχειρήσεων είναι στο 22% στην Ελλάδα, δηλαδή πολύ μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο στα Σκόπια (10%), τη Βουλγαρία (10%), τη Ρουμανία (16%) και την Κύπρο (12,5%); Γιατί κάποιος να μεταφέρει την επιχείρησή του στην χώρα με την υψηλότερη έμμεση φορολογία στην ευρύτερη περιοχή;

Εκτός από τη μη-ανταγωνιστική φορολογία, πάσχουμε και από αναποτελεσματική διοίκηση και έχουμε ιδιαίτερα αργή απονομή δικαιοσύνης. Γιατί να επενδύσεις εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε μία χώρα όπου αν μπλέξεις με το σύστημα της δικαιοσύνης θα χρειαστείς 5-10 χρόνια για να ξεμπλέξεις; Γιατί να επενδύσεις εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε μία χώρα όπου δεκαπέντε άνθρωποι μπορούν να σου αποκλείσουν το εργοστάσιο ή τις μεταφορές; Επομένως, οι επενδυτές, Έλληνες ή ξένοι, είναι φυσικό να προτιμούν χώρες όπως η Κύπρος για έδρα των επιχειρήσεών τους και τα Σκόπια ή τη Βουλγαρία για να στήσουν τα εργοστάσιά τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go Mobile, η οποία προσφάτως προτίμησε να κατασκευάσει δύο εργοστάσια στη Βουλγαρία και τα Σκόπια, τα οποία θα απασχολούν περίπου 1000 άτομα στο καθένα. Δεν θα ήταν καταπληκτικό αν η Ελλάδα είχε δημιουργήσει ένα πραγματικά ελκυστικό και ανταγωνιστικό επενδυτικό περιβάλλον ώστε ένα τέτοιο εργοστάσιο να ξεκινούσε τη λειτουργία του στο Αγρίνιο; Ας φανταστούμε πως αυτό θα άλλαζε την οικονομία και την ψυχολογία όλης της περιοχής μας, η οποία άλλωστε διαθέτει όλα τα απαραίτητα τοπικά χαρακτηριστικά: εργατικούς ανθρώπους, κατάλληλους χώρους, εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε λιμάνια και αεροδρόμια. Δεν θα μπορέσει, όμως, να προσελκύσει σοβαρές επενδύσεις όσο δεν αντιμετωπίζεται ο κρατισμός σε εθνικό επίπεδο.

Ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

*Την εφαρμογή επίπεδου, ενιαίου, σταθερού φορολογικού συντελεστή 15% (flat tax) για φυσικά και νομικά πρόσωπα

*Την έκπτωση όλων των δαπανών από το φορολογητέο εισόδημα

*Την εφαρμογή ανώτατου συντελεστή ΦΠΑ 15%

*Την κατάργηση όλων των φόρων που επιβάλλονται σε μη-εισόδημα ή σε εισόδημα που έχει ήδη φορολογηθεί

*Την επιβολή εξαιρετικά αυστηρών ποινών σε περίπτωση φοροδιαφυγής δεδομένου ότι το προτεινόμενο φορολογικό σύστημα είναι δίκαιο, απλό, έχει σχετικά χαμηλούς συντελεστές και αφορά μόνο στο πραγματικό εισόδημα. Συνεπώς, δεν μπορεί να υπάρχει καμία δικαιολογία για φοροδιαφυγή.

Με αυτό το απλό φορολογικό σύστημα, δεν θα υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο για φοροδιαφυγή. Αντιθέτως, δημιουργεί κίνητρα για αύξηση των δαπανών. Έτσι, το χρήμα θα κυκλοφορεί περισσότερες φορές. Επίσης, η παραοικονομία, η οποία αποτελεί περίπου 30-40% του ΑΕΠ, θα βγει στην επιφάνεια, το οποίο θα οδηγήσει γρήγορα σε σημαντική αύξηση του ΑΕΠ, βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών, νέες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας, αύξηση των φορολογικών εσόδων και των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων.

Επιπλέον, ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

*Την εφαρμογή παράλληλου συστήματος δικαιοσύνης για ζητήματα που αφορούν τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές με στόχο την υποχρέωση για έκδοση δικαστικών αποφάσεων εντός εύλογου χρονικού διαστήματος (μερικών μηνών). Η πρόβλεψη για χορήγηση γενναίας αποζημίωσης άμεσα από το Κράτος σε περίπτωση μη-έκδοσης απόφασης εντός του προκαθορισμένου διαστήματος είναι απαραίτητη, όπως και ο πειθαρχικός έλεγχος όσων ευθύνονται για τυχόν καθυστερήσεις.

*Τη δημιουργία παράλληλου συστήματος διοίκησης που θα εξετάζει ad hoc και θα προχωράει τάχιστα τα ζητήματα μεγάλων επενδύσεων παρακάμπτοντας την πολυνομία και το πολυδαίδαλο σύστημα της διοίκησης του Ελληνικού Κράτους.

*Την ουσιαστική, στην πράξη, απαγόρευση αποκλεισμού δρόμων, κτιρίων ή άλλων υποδομών από απεργούς ή συνδικαλιστές και την εφαρμογή σημαντικών ποινών σε άλλη περίπτωση. Ενώ η απεργία είναι σημαντικό δικαίωμα, αυτή δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.

Με αυτά τα μέτρα, οι επενδυτές θα γνωρίζουν ότι οι επενδύσεις τους θα προχωρούν με την πρέπουσα ταχύτητα και δεν θα κολλάνε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας ή της δικαιοσύνης για χρόνια. Επιπλέον, θα γνωρίζουν ότι αυτοί θα είναι οι κύριοι των χρημάτων και της ιδιοκτησίας τους και όχι οι συνδικαλιστικές παρατάξεις.

Οι πολίτες πρέπει να διαλέξουμε αν θα ακολουθήσουμε το δρόμο της Κοινής Λογικής ή θα μείνουμε στο αδιέξοδο του κρατισμού.

Πηγή: agrinionews.gr

Αρθρογράφος
Λεωνίδας Παλαιοδήμος
Author: Λεωνίδας Παλαιοδήμος
Επίκουρος Καθηγητής Νοσοκομειακής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή AlbertEinstein, αξιωματικός ΠΑ ε.α, Υποψήφιος Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με την Εθνική Δημιουργία
Διαβάστε επίσης