9 28Κατά την εκσκαφή του σταθμού Βενιζέλου του νέου μετρό Θεσσαλονίκης βρέθηκε σχεδόν άθικτο τμήμα της Βυζαντινής Εγνατίας οδού. Τον Μάρτιο του 2013 του θέματος επιλήφθησαν επιτροπές ειδικών του ΤΕΕ και του ΑΠΘ και κατέληξαν στην λύση της προσωρινής απομάκρυνσης των αρχαίων και της επαναφοράς τους μετά την πλήρη κατασκευή του σταθμού. Κατά της λύσης αυτής ετάχθη ο Δήμος Θεσσαλονίκης προσφεύγοντας στο ΣτΕ. Φυσικά κανείς από τους «ειδικούς» δεν διανοήθηκε ότι η αξιοποίηση αυτών των ευρημάτων θα μπορούσε να αυτοχρηματοδοτήσει την προστασία τους ακόμα κι αν χρειαστεί να αλλάξει κάτι στο υπό εξέλιξη έργο του μετρό. Κανείς δεν εξέτασε το πόσοι πρόσθετοι επισκέπτες θα μπορούσαν να έρθουν στην πόλη και πόσης προβολής θα μπορούσε να τύχει με την προστασία του μνημείου και την ανάδειξή του.

Η περιφερειακή οργάνωση Θεσσαλονίκης της «Δημιουργίας» με την σύμπραξη μηχανικών και αρχαιολόγων, μελών της «Δημιουργίας», εξέτασε όλα τα δεδομένα και στις 26/06/13 κατέληξε στην ανάγκη για διεθνή διαγωνισμό ώστε να εφαρμοστεί τεχνική λύση (ήδη έχουν προταθεί μερικές και οικονομικά είναι συμφέρουσες), για την κατασκευή του σταθμού χωρίς την μετακίνηση των μοναδικών αρχαιολογικών ευρημάτων, η μετακίνηση των οποίων θα καταστρέψει την συνάφειά τους, ενώ είναι και οικονομικά ασύμφορη.

Στις 23/07/13, με προσωρινή διαταγή του θερινού τμήματος του ΣτΕ παγώνουν οι εργασίες απόσπασης και απομάκρυνσης των αρχαιοτήτων, δικαιώνοντας τη «Δημιουργία, ξανά!» και τους ενεργούς πολίτες της περιφερειακής οργάνωσης της  Θεσσαλονίκης.