Διαβεβαιώνει Έλληνες και ξένους η κυβέρνηση ότι μέσα στον Δεκέμβριο θα επανεκκινηθούν τα μεγάλα έργα των αυτοκινητοδρόμων. Ναι, αυτά που έχουν παγώσει από το 2010. Αυτά για τα οποία ο Ελληνικός λαός πληρώνει πανάκριβα διόδια, πολλά χρόνια πριν γίνουν. Αυτά που ο, σήμερα αγνοούμενος, Υπουργός Δημοσίων Έργων της κυβέρνησης Καραμανλή, κ. Σουφλιάς, είχε ξεκινήσει, ακόμα κι αν δεν υπήρχαν σε καμία περίπτωση τα χρήματα για να πληρωθούν!

Ο Γκέμπελς είχε πει ότι όσο πιο τερατώδες είναι ένα ψέμα τόσο πιο εύκολα γίνεται πιστευτό. Αυτό έκαναν Σαμαράς και Βενιζέλος όταν επανεγκαινίασαν τα ίδια ακριβώς έργα τον Απρίλιο του ’13. Τότε η παράσταση δόθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης φαρσοκωμωδίας με τίτλο “The Greek Success Story”. Οι δαιμόνιοι αυτοί πολιτικοί άνδρες διέτρεξαν τότε τη μισή Ελλάδα μαζί με λίγους κομπάρσους και 4-5 χωματουργικά μηχανήματα προκειμένου να μας πείσουν ότι στα εργοτάξια είχαν πάρει μπροστά οι μηχανές.

Φυσικά δεν είχε συμβεί τίποτα τέτοιο. Όλοι όσοι κινούνταν στο οδικό δίκτυο το διαπίστωναν κάθε μέρα. Τώρα η ίδια κυβέρνηση «πουλά» ξανά την ίδια ελπίδα.

Παρά την αβάστακτη κυβερνητική ελαφρότητα, οι αυτοκινητόδρομοι είναι πολύ σοβαρό ζήτημα. Πέραν των θέσεων εργασίας που θα μπορούσαν να προσφέρουν στον περίπου ισοπεδωμένο κατασκευαστικό κλάδο, έχουν πολύ μεγάλη σημασία για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της περιφέρειας και της χώρας ευρύτερα.

Όμως όταν η μετακίνηση κοστίζει, λόγω των διοδίων, πανάκριβα, τι αναπτυξιακό χαρακτήρα μπορεί να έχει; Η «Δημιουργία, ξανά!» έχει προτείνει την κατάργηση των διοδίων και την χρηματοδότησή τους από τα κεφάλαια του αναπτυξιακού. Τα οφέλη της χώρας θα είναι πολύ περισσότερα από ό,τι αν τα ίδια χρήματα δοθούν σε λίγες, «επιλεγμένες» από τη διαπλοκή, επιχειρήσεις.

Για να βρούμε τον δρόμο για την ανάπτυξη χρειαζόμαστε και ελεύθερους δρόμους. Φτιάξτε τους! Αλλιώς, πάρτε δρόμο.

 

Δώστε δρόμο ή πάρτε δρόμο!