× Εδώ συζητούμε αρχές, θέσεις και μέτρα γύρω από τα δυο «καυτά» θέματα της Ελλάδας, τα οποία επιλέξαμε ως κεντρικά για το έκτακτο συνέδριό μας:
  • Μεταρρυθμίσεις για οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη
  • Πολιτειακές αλλαγές για πραγματική δημοκρατία και κράτος δικαίου
Η συζήτηση είναι οργανωμένη σε επιμέρους ενότητες που περιγράφονται σε εισηγητικά κείμενα της οργανωτικής επιτροπής συνεδρίου.

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

08/03/2013 17:34 #1190 από grarticles

Η παιδεία είναι ο θεμέλιος λίθος πάνω στον οποίο χτίζεται το ήθος, ο πολιτισμός, η αλληλεγγύη, το όραμα και η πρόοδος κάθε κοινωνίας. Η υποχρεωτική επίσημη εκπαίδευση ξεκινά από την πρωτοβάθμια, και συνεχίζεται με την δευτεροβάθμια. Το εκπαιδευτικό σύστημα υπηρετεί πολλαπλούς στόχους όπως: την προώθηση της πνευματικής ανάπτυξης των πολιτών, την συμβολή στην καλλιέργεια της κοινωνίας, την ανάπτυξη του αισθήματος συλλογικότητας των νέων διαφορετικών κοινωνικών τάξεων και πολιτισμικών καταβολών, την ένταξη στην κοινωνία με πολιτειακή συνείδηση και αμοιβαίο σεβασμό, την προετοιμασία των μελλοντικών πολιτών της χώρας, ανεξαρτήτως καταγωγής και κοινωνικής προέλευσης. Επίσης, το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να σέβεται ιδιαιτερότητες και να προωθεί τις ικανότητες του κάθε ατόμου, να ενθαρρύνει την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και το επιχειρηματικό πνεύμα, να επεκτείνει την παραγωγική βάση, να αναπτύσσει την υπευθυνότητα, να συμβάλλει στην εναρμόνιση εκπαίδευσης και εργασίας, να μειώνει την ανεργία.

Η Παιδεία είναι από εκείνα τα αγαθά που θέλουν χρόνο, απαιτούν μακροχρόνιες πολιτικές και στοχευμένες στρατηγικές. Είναι από εκείνα τα αγαθά που μαραζώνουν από τους εναλλασσόμενους πειραματισμούς και την αγκύλωση συντεχνιακών πρακτικών. Έτσι, εισηγούμαστε, σε επίπεδο Δράσεων:

i. Tην δημιουργία Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, οριζόμενο με αυστηρές διαδικασίες μέσω ανεξάρτητης διαδικασίας επιλογής και επικυρωμένο από την Βουλή με θητεία τουλάχιστον 7ετίας, με πλήρη ανεξαρτησία από τον υπουργό παιδείας, το οποίο συνεργάζεται με το αρμόδιο υπουργείο, είναι υπεύθυνο για το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής, τον συντονισμό, την ανάπτυξη και αξιολόγηση της βασικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ii. Υποστηρίζουμε μια εκπαίδευση που βασίζεται στην Ενίσχυση και στην επιβράβευση της προσπάθειας και του ταλέντου, μια εκπαίδευση με γνωσιακά αντικείμενα τόσο επιστημονικά όσο και κοινωνικά.

Ανάλογα με την έφεση και τις ικανότητές τους, οι μαθητές να μπορούν να επιλέξουν και να εμβαθύνουν σε συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα ή να επιλέξουν νέα αντικείμενα.

iii. Για να ανταποκριθούν στις διαφορετικές ικανότητες των μαθητών, τα μαθήματα στα κύρια αντικείμενα προσαρμόζονται στις ατομικές ικανότητες των μαθητών.

iv. Άρτιες εξοπλισμένεςσχολικές εγκαταστάσεις που να εξυπηρετούν μεγαλύτερο πλήθος μαθητών και όχι κατακερματισμένες ελλιπείς σχολικές μονάδες παντού.

v. Ένα σχολείο Ανοιχτό στην κοινωνία. Ένα σχολείο το οποίο ενσωματώνεται στην τοπική κοινωνία, ενεργός λόγος γονέων και συνεργασία γονέων και σχολείου.

vi. Συνεχιζόμενη αξιολόγηση εκπαιδευτικών με σκοπό την βελτίωση τους και τον καλύτερο καταμερισμό τους.

vii. Συνεχιζόμενη επιμόρφωση   εκπαιδευτικών στην επιστήμη τους και στα παιδαγωγικά ζητήματα

viii. Δράσεις τόσο επιστημονικές άλλα και κοινωνικές με έμφαση στην εργασία ομάδων. Δράσεις αθλητικές, καλλιτεχνικές, πολιτισμικές και ακτιβιστικές για όλους τους μαθητές ανάλογα με τις προτιμήσεις τους

ix. Άμεση απεμπλοκήτης δευτεροβάθμιας από την τριτοβάθμια. Ενοποίηση σε διοικητικό επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

x. Απλούστευση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/03/2013 00:55 #1191 από misoplami
Απαντήθηκε από misoplami στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Επειδή περιμένω να ακούσω συγκεκριμένες, πολύ συγκεκριμένες προτάσεις ας πω εγώ μια: Παροχή βιβλίων και συγγραμάτων από το σχολείο σε κάθε μαθητή και επιστροφή αυτών σε ΚΑΛΗ κατάσταση μετά το πέρας και την ολοκλήρωση της εκπαιδευικής χρονιάς.Σε περίπτωση που η επιστροφή των βιβλίων δεν πραγματοποιηθεί ή το βιβλίο θεωρηθεί άχρηστο θα υπάρχει άμεση χρέωση στο ΑΦΜ του γονέα με την αξία του βιβλίου.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": serafim, Glykeria, ChristosK68, nnicolaidis, kollpa, George1, REFOULIAS

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/03/2013 11:01 #1196 από Ιωάννης Παπαδόπουλος
Απαντήθηκε από Ιωάννης Παπαδόπουλος στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αυτό που προτείνει ο Μαρίνος θα είχε νόημα πριν από 20-30 χρόνια. Και ο λόγος δεν είναι οικονομικός αλλά καθαρά παιδαγωγικός:
Δεν έχει νόημα πλέον η παροχή ενός συγγράμματος από το κράτος το οποίο παρέχει το 100% της πληροφορίας για να καλύψει τη διδακτική ύλη. Αυτή είναι η λογική της εκπαίδευσης σε συνθήκες βιομηχανικής επανάστασης. Σε πολλές χώρες του κόσμου αυτό έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει.
Θα αιτιολογήσω πλήρως την άποψή μου με ένα ολοκληρωμένο κείμενο το οποίο θα παραθέσω σήμερα το βράδυ ή αύριο το πρωί το αργότερο.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

10/03/2013 23:00 #1215 από misoplami
Απαντήθηκε από misoplami στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Θεωρώ ότι κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν ΣΗΜΕΡΑ. Πρέπει να επικεντρωθουμε στην πραγματικότητα, να δούμε ποια πρόταση γίνεται πραγματοποιήσιμη και δεν περιτρυγιρίζει σε φιλοσοφίες και πλησιάζει στον κόσμο της ουτοπίας. Καμία αντίρρηση να προτείνουμε οράματα για την παιδεία μας. Απλά θεωρώ επαναλαμβάνω ότι αρχικά πρέπει να επικεντρωθούμε σε πιο χειροπιαστά πράγματα και προπάντως πραγματοποιήσιμα.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": ggiannoulisg

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 02:33 #1260 από Ιωάννης Παπαδόπουλος
Απαντήθηκε από Ιωάννης Παπαδόπουλος στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Όπως είχα υποσχεθεί θα απαντούσα με ένα ολόκληρο κείμενο το οποίο επισυνάπτω. Με bold έχω βάλει ό,τι θα μπορούσε να προστεθεί στις προτάσεις.

Συνημμένο αρχείο:

Όνομα Αρχείου: DX-paideia.pdf
Μέγεθος αρχείου:78 KB
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 11:28 #1262 από dianelos
Απαντήθηκε από dianelos στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Γιάννη αναφέρεις ότι το κόστος ανά μαθητή στο δημόσιο σύστημα είναι 7-8 χιλιάδες το χρόνο. Έχεις πηγές για αυτά τα νούμερα;

Νομίζω όλοι συμφωνούμε με μερικά βασικά:

1. Μεγαλύτερη ελευθερία στο σχολείο και στον δάσκαλο στην οργάνωση της εκπαίδευσης. Πράγματι ας επιλέγουν τα βιβλία που επιθυμούν, και η ιδέα να δίνονται στους γονείς τόσα ευρώ για να τα αγοράζουν είναι καλή. Η ποιοτική αλλαγή πρέπει να έρθει από κάτω προς τα πάνω.

2. Ποιο απλό πρόγραμμα σπουδών, αλλά πιο αυστηροί έλεγχοι της πολιτείας για τα αποτελέσματα τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά σχολεία, τουλάχιστον μια φορά το χρόνο. Δεν βλέπω γιατί οι έλεγχοι να μην μπορούν να γίνονται και με προφορικές συνεντεύξεις για κάθε μαθητή ξεχωριστά. Είναι σημαντικότατο η πολιτεία να έχει ένα αντικειμενικό εργαλείο που να μετράει την πραγματικότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα.

3. Συνεχής εκπαίδευση των δασκάλων. Αντί να κάθονται 3 μήνες το καλοκαίρι θα έπρεπε τον έναν μήνα να παίρνουν σεμινάρια για μοντέρνες τεχνολογίες εκπαίδευσης, συζητήσεις για best practices, κλπ (Και τον άλλον μήνα να παραδίδουν μαθήματα στο σχολείο τόσο για παιδιά που έχουν μείνει πίσω όσο για τα ιδιαίτερα ταλαντούχα παιδιά.)

4. Σε κρατικό επίπεδο πρέπει να αρχίσει κάποιο πρόγραμμα για να υπάρξει ψηφιακή υποδομή σε όλες τις τάξεις. Το κόστος δεν θα είναι τεράστιο, και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.

5. Να σταματήσουν άμεσα όλες οι σχολικές εξετάσεις που ελέγχουν την παπαγαλία. Σε μαθήματα όπως η ιστορία ή η γεωγραφία να ελέγχονται πιο ουσιαστικά πράγματα. Και να επιτρέπεται π.χ. στις εξετάσεις μαθηματικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να χρησιμοποιούν τα παιδιά βιβλία (ή ακόμα καλύτερα προσωπικές τους σημειώσεις), καθώς και ένα κομπιουτεράκι για αριθμητικές πράξεις.

6. Γενικά να αρχίσει μια στροφή από την παθητική εκπαίδευση στην εκπαίδευση μέσω την ενεργή ανακάλυψη. Από την παπαγαλία στην δημιουργικότητα. Από τον κομφορμισμό στην κριτική σκέψη. Ένα εξαιρετικό βιβλίο εδώ, από τα καλύτερα που έχω διαβάσει στην ζωή μου, είναι του Seymour Papert “Mindstorms: Children Computers, and Powerful Ideas”. Το βρίσκει κανείς για λίγα ευρώ στο amazon ή μπορεί να διαβάσει μεγάλο μέρος του στα google books books.google.gr/books/about/Mindstorms.h...AgUfGHwC&redir_esc=y
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": ggiannoulisg, ChristosK68, IraPagoni, vernik, nnicolaidis, oignon, mariav, johnkam

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 15:51 #1272 από Αγγελική Κροκίδη
Απαντήθηκε από Αγγελική Κροκίδη στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Δεν ξέρω από που να αρχίσω, συμφωνώ με όσα έχουν ήδη αναφερθεί και ας πω αυτό για αρχή:
Εκπαίδευση που να αναπτύσσει δεξιότητες και ικανότητες. Βιωματική μάθηση με βοηθό απαραίτητα τις νέες τεχνολογίες.
Τα παιδιά έχουν αλλάξει, οι δάσκαλοι και το σχολείο δεν ακολουθεί. Από αυτό πηγάζουν τα τεράστια προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης, ήδη από την Α' Δημοτικού.
Υποχρεωτική μετεκπαίδευση ΟΛΩΝ των δασκάλων του Δημοτικού, μηδενός εξαιρουμένου ΑΜΕΣΑ. Ειδικότερα στη χρήση του υπολογιστή, διότι η πλειονότητα είναι ηλεκτρονικά αναλφάβητοι.
Υποχρεωτική και άμεση αναβάθμιση του εξοπλισμού όλων των σχολείων, τουλάχιστον ένας υπολογιστής σε κάθε σχολική τάξη, χτες.
Επεναξέταση όλου του προγράμματος σπουδών, ειδικά στο Γυμνάσιο και Λύκειο, με γνώμονα τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στην αγορά εργασίας στον Ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο.
Στήριξη και ενδυνάμωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης με αναβάθμιση των ειδικοτήτων και των προγραμμάτων σπουδών και σύνδεσή της με την αγορά εργασίας μέσα από υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση σε επιχειρήσεις.
Παράλληλα, επαναφορά των αυστηρών εξετάσεων που υπήρχαν παλιά για την πρόσβαση στο Γενικό Λύκειο και άμεση μείωση των εισακτέων στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση (στο μισό).
Προς το παρόν αυτά.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 16:12 #1273 από nnicolaidis
Απαντήθηκε από nnicolaidis στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Στήριξη και ενδυνάμωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης με αναβάθμιση των ειδικοτήτων και των προγραμμάτων σπουδών και σύνδεσή της με την αγορά εργασίας μέσα από υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση σε επιχειρήσεις.

100% σωστό και απαραίτητο, ειδικά η σύνδεση με την αγορά εργασίας.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": panosk

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 16:39 #1276 από misoplami
Απαντήθηκε από misoplami στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Όλα τα παραπάνω μου ακούγονται υπέροχα αλλά ίσως στην παρούσα φάση οχι και τόσο ρεαλιστικά. Θεωρώ ότι οι αλλαγές στην παιδεία μας πρέπει να πραγματοποιηθούν με ενα στρατηγικό σχέδιο ξεκινώντας από την αρχή.
Δε θεωρώ ότι η εφαρμογή ραγδαίων αλλαγών "ΣΟΚ" θα είναι υλοποιήσιμες με εμφανή θετικά αποτελέσματα. Θεωρώ ότι ένα πενταετές στρατηγικό σχέδιο θα ηταν μια ρεαλιστική προσέγγιση σε αυτό το τομέα.
Π.χ. Τον πρώτο χρόνο στοχεύουμε και εφαρμόζουμε αυτές τις αλλαγές από τη βάση της κοινωνικοποίησης ενός ατόμου, που είναι οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, που ίσως θα έπρεπε να είχαν ως ρόλο την προσχολική αγωγή και έκφραση των βρεφών και νηπίων. Έπειτα εγκαθιδρύομαι τις παραπάνω προτάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ταυτόχρονα προετοιμάζουμε το εκπαιδευτικό προσωπικό για τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν το επόμενο έτος στις τάξεις του γυμνασίου. Στη συνέχεια ακολουθεί το τελευταίο στάδιο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθώς πρέπει να αποκτήσει το ρόλο της επαγγελματικής προετοιμασίας του καθενός.
Γενικότερα είμαι της άποψης ότι η σημαντικότερη αλλαγή που θα προέλθει θα αφορά τη νοοτροπία και την κουλτούρα όλων των εμπλεκομένων (μαθητών, δασκάλων, εκπαιδευτικών ακόμα και των γονέων) και η ορθή υιοθέτηση απαιτεί χρόνο.
Τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ τα θεωρώ μια περίπτωση ξεχωριστή.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": panosk

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 17:32 #1277 από Ιωάννης Παπαδόπουλος
Απαντήθηκε από Ιωάννης Παπαδόπουλος στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Συμφωνώ απόλυτα με την Αγγελική για την άμεση εκπαίδευση των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου στη χρήση των υπολογιστών και του διαδικτύου. Η εκπαίδευσή τους όμως δεν πρέπει να είναι τεχνική, αλλά παιδαγωγική. Για παράδειγμα δεν πρέπει να εκπαιδεύσεις ένα δάσκαλο πώς να δημιουργεί μια παρουσίαση στον υπολογιστή ή την ταμπλέτα, αλλά πώς μπορεί να διδάξει καλύτερα το δικό του γνωστικό αντικείμενο.

Επιπλέον όταν συζητάμε την εισαγωγή τεχνολογιών στο σχολείο θα πρέπει να γίνεται με έναν τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται τελικά η μεταμόρφωση της διδασκαλίας, όπως εξηγεί στις μελέτες του ο Ruben R Puentedura (the world expert in technology in education) :
www.hippasus.com/team/rrpuentedura.html

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 18:31 #1280 από Αγγελική Κροκίδη
Απαντήθηκε από Αγγελική Κροκίδη στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Εννοείται Γιάννη να είναι εκπαιδευτική -διδακτική η επιμόρφωση.
Ήδη πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν περάσει τεχνική κατάρτιση στις νέες τεχνολογίες, εδώ και χρόνια, επρόκειτο για μια εντελώς θεωρητική εισαγωγή στους υπολογιστές, που δεν είχε καμιά απολύτως σχέση με τη διδακτική πράξη.
Επίσης, το Υπουργείο έχει από χρόνια δημιουργήσει ενισχυτικό-εναλλακτικό διδακτικό ψηφιακό υλικό για όλα τα μαθήματα του Δημοτικού, το οποίο όμως παραμένει αναξιοποίητο λόγω της ανυπαρξίας υπολογιστή και προτζέκτορα ή διαδραστικού πίνακα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά και επιφύλαξης των εκπαιδευτικών προς τη χρήση του.
Μιλάω πάντα για εμπλουτισμό της διδακτικής πράξης με ψηφιακό υλικό και όχι για δημιουργία νέου υλικού, είναι πολύ απλούστερο από όσο φαίνεται.
Υλικό υπάρχει παντού πλέον και στο διαδίκτυο αλλά και από άλλες πηγές.
Να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό, ήδη οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή μπλογκς, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα ακόμα, επαναλαμβάνω, για την πλειονότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών. Όχι ότι δεν έχουμε φωτεινές εξαιρέσεις.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 18:42 #1281 από Αγγελική Κροκίδη
Απαντήθηκε από Αγγελική Κροκίδη στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Εννοείται Γιάννη να είναι εκπαιδευτική -διδακτική η επιμόρφωση.
Ήδη πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν περάσει τεχνική κατάρτιση στις νέες τεχνολογίες, εδώ και χρόνια, επρόκειτο για μια εντελώς θεωρητική εισαγωγή στους υπολογιστές, που δεν είχε καμιά απολύτως σχέση με τη διδακτική πράξη.
Επίσης, το Υπουργείο έχει από χρόνια δημιουργήσει ενισχυτικό-εναλλακτικό διδακτικό ψηφιακό υλικό για όλα τα μαθήματα του Δημοτικού, το οποίο όμως παραμένει αναξιοποίητο λόγω της ανυπαρξίας υπολογιστή και προτζέκτορα ή διαδραστικού πίνακα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά και επιφύλαξης των εκπαιδευτικών προς τη χρήση του.
Μιλάω πάντα για εμπλουτισμό της διδακτικής πράξης με ψηφιακό υλικό και όχι για δημιουργία νέου υλικού, είναι πολύ απλούστερο από όσο φαίνεται.
Υλικό υπάρχει παντού πλέον και στο διαδίκτυο αλλά και από άλλες πηγές.
Να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό, ήδη οι εκπαιδευτικοί δημιουργούν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή μπλογκς, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα ακόμα, επαναλαμβάνω, για την πλειονότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών. Όχι ότι δεν έχουμε φωτεινές εξαιρέσεις.
Σας παραθέτω εδώ κάποιες διευθύνσεις από ενδιαφέροντα μπλογκς εκπαιδευτικών:

pythagoreionip.blogspot.gr/2013/03/blog-post_8.html
amprakatampra.blogspot.gr/2013_02_01_archive.html
www.stintaxi.com/

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 20:47 - 12/03/2013 22:28 #1285 από panosk
Χαιρετώ τους συνομιλητές και χαίρομαι για το επίπεδο της συζήτησης.
Είναι αλήθεια, οτι η εκπαίδευση στην Ελλάδα παραπαίει μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, παραμένοντας (παρ' όλο τον πακτωλό κονδυλίων από την ΕΕ) σε μεθόδους, προσανατολισμό και αποτελεσματικότητα στον 19ο αιώνα. Κι αυτό γιατί τις τελευταίες δεκαετίες, αντί να οραματιστούμε, να θέσουμε στόχους, να σχεδιάσουμε και να μεταρρυθμίσουμε, οι μόνες "αλλαγές" που επήλθαν ήσαν η αλόγιστη, πληθωριστική γιγάντωση σε κτήρια και προσωπικό (κάθε πόλη και ΑΕΙ, κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ και διαρκείς μειώσεις του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των διδασκόντων) και οι συνεχείς αλλαγές του συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ, που ήταν η προσφιλής -και ανέξοδη- σε όλους τους υπουργούς Παιδείας γραφειοκρατικού τύπου ¨μεταρρύθμιση".
Τώρα, στη 2η δεκαετία του 21ου αιώνα, αν θέλουμε να "πιάσουμε το τρένο" θα πρέπει να αναμορφώσουμε πολλά και ταυτόχρονα. Γιατί, μόνον έτσι θα μπορούμε να ελπίσουμε οτι η επόμενη γενιά θα οπλιστεί με τα κατάλληλα όπλα και δεξιότητες. Οτι θα προσεγγίσουμε ως κοινωνία τη νοοτροπία και τα αγαθά των προηγμένων χωρών που απορρέουν από την ποιοτική τους εκπαίδευση και που όλοι αναφερόμαστε ως το καλό παράδειγμα.
Η συνεισφορά μου στη συζήτηση αυτή εκκινεί με μια πρόταση άμεσων, πρακτικών αλλαγών στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Θα επανέλθω με επιπλέον επεξηγήσεις, ίσως και με αφορμή πιθανά σχόλιά σας.
Καλή συνέχεια.

Τα πάντα ρει.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Αγγελική Κροκίδη

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 21:23 #1286 από panosk
Απαντήθηκε από panosk στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Νικόλαος-Αντώνιος Νικολαΐδης έγραψε: Στήριξη και ενδυνάμωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης με αναβάθμιση των ειδικοτήτων και των προγραμμάτων σπουδών και σύνδεσή της με την αγορά εργασίας μέσα από υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση σε επιχειρήσεις.
100% σωστό και απαραίτητο, ειδικά η σύνδεση με την αγορά εργασίας.


Συμφωνώ και παραθέτω την άποψη της ΟΛΜΕ επί της σχεδιαζόμενης μεταρρύθμισης της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για να έχουμε πιο ολοκληρωμένη την εικόνα:
"Να μην επιτρέψουμε οι μαθητές της ΤΕΕ να γίνουν βορά της αγοράς εργασίας"
Άραγε, για πού προορίζουν τους εκπαιδευόμενους της ΤΕΕ; Για το Δημόσιο και την ανεργία προφανώς...

Τα πάντα ρει.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": ggiannoulisg, Glykeria, Αγγελική Κροκίδη, nnicolaidis

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/03/2013 22:49 #1294 από Αγγελική Κροκίδη
Απαντήθηκε από Αγγελική Κροκίδη στο θέμα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Φέτος ανακάλυψα ότι υπάρχουν μόνο οι σχολές του ΟΑΕΔ που προσφέρουν απογευματινά μαθήματα σε συνδυασμό με πρωινή εργασία σε κάποια συμβεβλημένη επιχείρηση και οι σχολές του ΟΤΕΚ (τουριστικών επαγγελμάτων) που προσφέρουν μαθήματα το χειμώνα και πρακτική εξάσκηση σε ξενοδοχεία το καλοκαίρι, όπου υπάρχουν φυσικά.
Είναι φυσικό ότι δεν επαρκούν. Η επαγγελματική εκπαίδευση είναι πλήρως απαξιωμένη δυστυχώς. Την ώρα που οι Υπουργοί Παιδείας γέμιζαν τη χώρα με ΑΕΙ και ΤΕΙ, οι επαγγελματικές σχολές έσβηναν.
Πρέπει οπωσδήποτε να δοθούν επιλογές στα παιδιά, ήδη από το τέλος του Γυμνασίου για να καταρτιστούν και βγουν στην αγορά εργασίας.
Επίσης πρέπει να δημιουργηθούν παρεμφερή προγράμματα για ενήλικες, ώστε να βρουν διέξοδο από την ανεργία. Η δια βίου Μάθηση σε όλο τον κόσμο είναι πραγματικότητα, στην Ελλάδα μόνο τίτλος Υπουργείου!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: serafimggiannoulisgThanos1nnicolaidisolympiosraptisnmavrid
Powered by Kunena Φόρουμ