× Εδώ συζητούμε αρχές, θέσεις και μέτρα γύρω από τα δυο «καυτά» θέματα της Ελλάδας, τα οποία επιλέξαμε ως κεντρικά για το έκτακτο συνέδριό μας:
  • Μεταρρυθμίσεις για οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη
  • Πολιτειακές αλλαγές για πραγματική δημοκρατία και κράτος δικαίου
Η συζήτηση είναι οργανωμένη σε επιμέρους ενότητες που περιγράφονται σε εισηγητικά κείμενα της οργανωτικής επιτροπής συνεδρίου.

Αλλαγή του συστήματος ανάδειξης των βουλευτών

01/01/1970 02:00 #2114 από grarticles

(Δεν απαιτείται συνταγματική μεταρύθμιση αρκεί η πλειοψηφία τους Βουλής):

  1. Αμεση μείωση των βουλευτών σε 200..
  2. Κατανομή της χώρας σε μονοεδρικές περιφέρειεςώστε να υπάρχει δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας βουλευτή και ψηφοφόρων.
  3. Απλή αναλογική στην κατανομή των εδρών με όριο το 3% είτε για μενονωμένα κόμματα είτε για συνασπισμούς κομμάτων
  4. Επιλογή των βουλευτών με βάση ξεχωριστό ψηφοδέλτιο ανεξάρτητο του κόμματος το οποίο θα έχει ψηφίσει ο ψηφοφόρος.

Το σύστημα αυτό θα σπάσει τον δεσμό εξάρτησης βουλευτών και ΜΜΕ στις μεγάλες περιφέρειες και αυτόν του ρουσφετιού και από την άλλη πλευρά θα οδηγήσει σε άμεση αξιολόγηση του πολιτικού προσωπικού από τους πολίτες αλλά και σε σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας των θεσμών.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 08:21 #2115 από serafim
Η παραπάνω πρόταση είναι παρεξηγίσιμη καθώς πρακτικά οδηγεί σε ισοδύναμου το λεγόμενου πλειοψηφικού μοντέλου. Νομίζω ότι πρέπει να επιμείνουμε στην υφιστάμενη θέση μας με 100 βουλευτές από ψηφοδέλτια επικρατείας με απλή αναλογική και άλλοι 100 από ισάριθμες μονοεδρικές με τοπικό ψηφοδέλτιο.

Ο εκλογέας θα ψηφίζει σε 2 κάλπες και με 2 ψήφους, ένα για την επικράτεια ένα για τον τοπικό βουλευτή, δυνητικά από 2 διαφορετικούς συνδυασμούς.

Τόσο για την πρώτη περίπτωση όσο και τη δεύτερη το όριο εισόδου για μενονωμένα κόμματα είτε για συνασπισμούς κομμάτων προτείνω να είναι 1% αντί 3% που ισχύει σήμερα. Το ποσοστό αυτό θα προκύπτει από την προσμέτρηση στο συνδυασμό τόσο των ψήφων για την επικράτεια όσο και τον τοπικό βουλευτή.

Οι αδιάθετες έδρες από συνδυασμούς με εθνικό ποσοστό κάτω του 1% να μοιράζονται αναλογικά στους συνδυασμούς που εκλέγουν βουλευτές.

Σεραφείμ Αθ. Κοτρώτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 11:33 #2132 από EKONSTAS
Για το (1) διαφωνώ έντονα. Πέρα από τη διαφαινόμενη συμβολική εναρμόνισή μας με το περί δικαίου αίσθημα δεν βλέπω άλλο ουσιαστικό όφελος.
Αντίθετα βλέπω ζημιά υπό την έννοια ότι η κατάρτιση πολλών βουλευτών και το μορφωτικό τους επίπεδο δείχνει την ανεπάρκεια τους να κατανοήσουν πολλά από τα υπό ψήφιση θέματα. Ο μεγαλύτερος αριθμός δημιουργεί στατιστική τάση να εμπεριέχονται στο σώμα της Βουλής περισσότερα μέλη με κατάρτιση ώστε να ψηφίζουν με συνείδηση και κατανόηση αλλά και να συστήνονται διάφορες επιτροπές από αξιόλογους βουλευτές.
Πέραν τούτου έτσι ωφελούνται ακόμη περισσότερο όσοι έχουν τους πόρους (πολιτικά τζάκια ή sponsored από οικονομικά συμφέροντα) να διεξάγουν προεκλογική καμπάνια.
Προτείνω οι βουλευτές να παραμείνουν 300.

Ηλίας Κώνστας
ΠΟ Νότιας Αθήνας
Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

Email:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 11:36 #2133 από EKONSTAS
Για τα (2) & (4) θα πρέπει να τα δούμε όχι μόνο σε συνδυασμό με τις εκλογικές περιφέρειες και την επικράτεια αλλά και με το βλέμμα στην ψήφο των ομογενών.
π.χ. Θα ψηφίζουν οι ομογενείς για την επικράτεια?

Ηλίας Κώνστας
ΠΟ Νότιας Αθήνας
Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

Email:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 11:45 #2134 από EKONSTAS
Για το (3): Για να εφαρμοστεί ένα σύστημα απλής αναλογικής στην Ελλάδα χρειάζονται δύο προαπαιτούμενα.

Το πρώτο είναι η γένεση μιας «κουλτούρας συνεργασιών». Είτε απλή αναλογική ισχύσει, είτε ενισχυμένη στο μέλλον δεν πρόκειται να δούμε κανένα κόμμα να συγκεντρώνει αυτοδύναμα ποσοστά. Αυτό ίσως μακροπρόθεσμα εξυγιάνει και τη σχέση των κομμάτων με τους ψηφοφόρους τους.
Σε κάθε περίπτωση, οι εθνικές εκλογές του 2012 έδειξαν τον δρόμο για το πώς θα πρέπει να σκέπτεται κανείς στους μελλοντικούς σχηματισμούς. Αφενός το κόμμα που πλειοψηφεί στον κυβερνητικό συνασπισμό δεν δικαιούται να επιβάλλει κάθε άποψή του στους εταίρους του, αφετέρου τα κόμματα της μειοψηφίας οφείλουν να αντιληφθούν ότι δεν δικαιούται να εκβιάζουν ώστε να εφαρμόσουν πλήρως το πρόγραμμά τους ή έστω περισσότερο από όσα θα αναλογούσε στο ποσοστό τους. Άλλωστε, αν τα προγράμματά τους απηχούσαν τόσο την βούληση του εκλογικού σώματος θα αποτυπώνονταν και στο εκλογικό ποσοστό τους.
Οι παλαιότερες γενεές πολιτικών ίσως δυσκολευτούν να ενταχθούν στη νέα αυτή πραγματικότητα. Οι νεότεροι πολιτικοί οφείλουν να την αποδεχθούν εάν φιλοδοξούν να μετέχουν σε βιώσιμες κυβερνήσεις.

Το δεύτερο προαπαιτούμενο δεν είναι θέμα κουλτούρας αλλά νομοθετικής ρύθμισης. Αν ανατρέξει κανείς στους τίτλους ειδησεογραφίας την περίοδο (αρκετά) μετά τις εκλογές θα ενημερωθεί για τους διορισμούς διοικήσεων σε ΔΕΚΟ και δημόσιους οργανισμούς. Ενδεικτικά, αλλά όχι περιοριστικά, αρκετούς μήνες μετά τις εκλογές διορίστηκαν διοικήσεις σε οργανισμούς όπως οι ΟΑΕΔ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΛΓΑ, ΟΠΕΚΕΠΕ, ΟΓΑ, ΕΛΟΤ, ΕΤΑΜ, ΙΚΑ, Αττικό Μετρό, ΚΕΚ-ΕΛΤΑ, ΣΤΑΣΥ ΑΕ, ΟΑΣΑ, ΕΦΕΤ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΛΤΑ, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, διοικήσεων νοσοκομείων και γραφείων περιφερειακών διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σαν να μην ήταν αυτό αρκετό, τουλάχιστον 4-5 μήνες προ των εκλογών οι διοικήσεις τέτοιων οργανισμών παύουν στην ουσία να ασκούν καθήκοντα σχεδιασμού και υλοποίησης που άπτονται μακροχρόνιων ή δαπανηρών επενδύσεων και περιορίζονται στα ελάχιστα τρέχοντα για να μην δώσουν λαβή στις επόμενες διοικήσεις να τους κατηγορήσουν για κακοδιαχείριση. Έτσι αθροίζοντας την αδράνεια πριν και μετά τις εθνικές εκλογές έχουμε μια συνολική περίοδο 6-10 μηνών όπου τίποτα σημαντικό δεν προχωράει στο κράτος. Αν δε, υπάρξει παρατεταμένη περίοδος ακυβερνησίας, με επαναληπτικές εκλογές η χρονική αυτή περίοδος αυξάνει αντίστοιχα.
Βεβαίως και το Βέλγιο διάνυσε στο παρελθόν πολύμηνες περιόδους αδυναμίας σχηματισμού κυβέρνησης. Το κράτος όμως λειτουργούσε χωρίς η καθημερινότητα του πολίτη να δυσχεραίνεται πραγματικά. Η Ελλάδα αν πέσει σε σπιράλ ακυβερνησίας λόγω εφαρμογής απλής αναλογικής ή αδυναμίας σχηματισμού κυβερνητικού συνασπισμού θα συμπαρασύρει και τις λειτουργίες του κράτους σε αυτή την ανυπαρξία.

Άρα σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι επιβεβλημένη η νομοθετική ρύθμιση που θα διαχωρίζει κυβέρνηση και κράτος. Οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ και των κρατικών οργανισμών πρέπει να επιλέγονται με κριτήρια διαφορετικά από τον απλό διορισμό τους από τον εκάστοτε Υπουργό ή πολιτικό γραφείο που βασικό σκοπό έχουν το βόλεμα ημετέρων ή τον ασφυκτικό έλεγχο των δραστηριοτήτων τους. Βλέπε σχετικό θέμα στη διαβούλευση περί διαχωρισμού των αρμοδιοτήτων & ευθυνών πολιτείας και δημόσιας διοίκησης στο goo.gl/owZV6


Η τυχόν εφαρμογή της απλής αναλογικής θα φέρει σίγουρα και περιπτώσεις όπου η ακυβερνησία θα είναι παρατεταμένη. Το να είναι όμως αυτή η ακυβερνησία συνυφασμένη με την ελλειπή λειτουργία του κράτους θα μεγιστοποιήσει απλώς τα μειονεκτήματα ενός τέτοιου εκλογικού συστήματος εις βάρος των όποιων πλεονεκτημάτων όπως η δικαιότερη εκπροσώπηση των πολιτικών κομμάτων στη Βουλή.
Το να συζητάμε λοιπόν έστω για εφαρμογή της απλής αναλογικής χωρίς να λάβουμε υπόψη μας τις δύο προαναφερθείσες αναγκαίες συνθήκες ισοδυναμεί με συνταγή αποτυχίας.

Ηλίας Κώνστας
ΠΟ Νότιας Αθήνας
Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

Email:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 12:38 #2137 από serafim
Είναι προφανές ότι η εισηγητική πρόταση δεν μπορεί να δέσει. Αφήνοντας στην άκρη το 1 που είναι άλλη συζήτηση και καταρχήν με βρίσκει σύμφωνο, τα 2, 3 και 4 είναι μεταξύ τους ασύμβατα. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε π.χ. μονοεδρική στην οποία ο υποψήφιος παίρνει 60% και παρόλα αυτά η έδρα χάνεται παρά το ότι ο συνδυασμός έχει περάσει το 3% πανελλαδικά, λόγω κατανομής εδρών από απλή αναλογική.

Σεραφείμ Αθ. Κοτρώτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 16:54 - 29/03/2013 10:24 #2150 από ggiannoulisg
Απαντήθηκε από ggiannoulisg στο θέμα Αλλαγή του συστήματος ανάδειξης των βουλευτών
Η προτεινόμενη κατεύθυνση έχει την εξής λογική:

1. Να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της διαμεσολάβησης των ΜΜΕ και άλλων διαμεσολαβητών γνώμης μεταξύ βουλευτή και πολίτη και η αντίστοιχη αναγκαιότητα πολιτικού χρήματος και των άνομων διασυνδέσεων που δημιουργεί με την αποκατάσταση της άμεση σχέσης των εκλεγμένων με τους ψηφοφόρους και με την περιφέριά τους.

Αυτό προϋποθέτει μονοεδρικές περιφερειες, ώστε να δινεται η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας των υποψηφίων με τους πολίτες ώστε να ενημερώνονται και να αξιολογούν τους υποψηφίους.

Η προτεινόμενη επιλογή οδηγεί σε 200 περιφέρειες των περίπου 50.000 ψηφοφόρων έκαστη. Αν αφαιρέσει κανείς τους εκλογείς που δεν ψηφίζουν (ηλικιωμένοι ανήμποροι, κάτοικοι εξωτερικού – αν και αυτό το τλευταίο πρέπει να συζητηθεί εκ νέου κλπ) καταλήγουμε σε εκλογικό σώμα περίπου 40.000 άτομα ανά περιφέρεια, μέγεθος που επιτρέπει την άμεση επικοινωνία πολίτη – βουλευτή χωρίς σημαντικό κόστος διαμεσολάβησης. Στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και ατα μεγάλα αστικά κλέντρα αυτό σημαίνει ένα δημοτικό διαμέρισμα περίπου ανά έδρα. Αυτό επιτρέπει επίσης την επιλογή υποψηφίων με δυνατότητα άμεσης γνώσης των προβλημάτων και ιδιαιτεροτήτων της περιοχής τους και ενισχύει την καλώς νούμενη τοπικότητα.

Σε σύστημα μονοεδρικών περιφερειών στηρίζεται και η Αγγλία και η Γαλλία και η Γερμανία.


Οι μεγάλες περιφέρειες είναι μια από τις διαπιστωμένες πηγές του προβλήματος της διαφθοράς και γι αυτό πρέπει να καταργηθούν.
Στην ίδια λογική και η εκλογή στην επικράτεια

α. αν μεν γίνεται με σταυροδοσία θα επιδεινώσει την υφιστάμενη κατάσταση που παρατηρείται ςτις μεγάλες περιφέρειες καθώς μόνο οι υποψήφιοι που έχουν πρόσβαση σε ΜΜΕ και σε μεγάλη εθνική προβολή θα έχουν τύχη και οι σοβαροί άνθρωποι της περιφέρειας που έχουν επαφή με την περιοχή και την γειτονιά τους θα αποκλειστούν και θα καταλήξουμε στους ίδιους "μαιντανούς"¨των ΜΜΕ και στο άδηλο πολιτικό χρήμα.

β. αν αυτή γίνεται από λίστα μεταφέρει την αξιολόγηση επιλογή των υποψηφίων που θα εκλεγούν στους μηχανισμούς των κομμάτων και όχι στους πολίτες. Πράγμα το οποίο θα πρέπει να αποφύγουμε κατά την γνώμη μου αν θέλουμε να ανανεώσουμε το πολιτικό προσωπικό με νέα και αξιόλογα πρόσωπα.

γ. Οι υπολοιπόμενες περιφέρειες θα είναι διπλές σε μέγεθος άρα θα επιτείνει το πρόβλημα της έλλειψης δυνατότητας άμεσης επαφής ειδικά αν σκεφθεί κανείς ότι μετά την μείωση θα μένουν μόνο 200 βουλευτές συνολικά.


Το όριο του 3% και ίσως και 5% (όπως ισχύει στην Γερμανία) επιτρέπει μόνο σε σημαντικά ρεύματα της κοινωνίας αφού διαμορφωθούν και πείσουν τους πολίτες για την ωριμότητά τους να επηρεάσουν την πολιτική της χώρας και για να αποφεύγονται ακραίες καταστάσεις ή γραφικότητες που είναι αρνητικές για την Δημοκρατία. Η απλή αναλογική στην κατανομή των εδρών επιβάλλει ένα όριο που είναι το όριο σοβαρότητας μιας πολιτικής κίνησης.

Δεν πιστεύω ότι πρέπει ούτε να σκεφτόμαστε μικροπολιτικά με τον παλαιό τρόπο ούτε να το φοβόμαστε.

Το ρεύμα που εκπροσωπεί η Δημιουργία έχει προοπτική για επιρροή πολύ μεγαλύτερη από το 3 ή 5% και πρέπει να το πιστέψουμε αυτό.

Αν ο πήχυς μας είναι εκεί δεν θα τον περάσουμε ποτέ και ίσως δεν αξίζει να προσπαθήσουμε καν.

Ο πήχυς μας είναι η συγκρότηση ενός μεγάλου πλειοψηφικού ρεύματος της ελληνικής κοινωνίας που θα αναδειχθεί πρώτη πολιτική δύναμη της χώρας.



2. Η καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα (εφαρμόζεται ήδη στην Γερμανία) είναι τα δυο ψηφοδέλτια.

- Κόμμα για την επικράτεια.

- Ενιαία λίστα βουλευτών όλων των κομμάτων ανά περιφέρεια.

Δύναται έτσι ο πολίτης να ψηφίσει και υπέρ υποψηφίου άλλου κόμματος ώστε εφόσον η έδρα καταλήξει στο συγκεκριμένο κόμμα από την κατανομή στην επικράτεια , να επιλεγεί



3. Ο πολίτης σε εθνικό επίπεδο θα επιλέγει το κόμμα της προτίμησής του. Με βάση αυτή την προτίμηση θα καθορίζονται οι έδρες των κομματων ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ. Από εκεί προκύπτουν οι έδρες των κομμάτων οι οποίες καταμερίζονται στην συνέχεια στις περιφέρειες με έναν συνδυασμό 2 συντελεστών βαρύτητας
a. Τα υψηλότερα ποσοστά του κόμματος στην συγκεκριμένη περιφέρεια και
b. Τους σταυρούς που έχει συγκεντρώσει ο υποψήφιος του κόμματος (ο οποίος μπορεί να έχει προσελκύσει και σταυρούς από ανθρώπους που στην επικράτεια θα έχουν ψηφίσει άλλο κόμμα).

Ετσι και οι υποψήφιοι αξιολογούνται από το σύνολο των πολιτών (και όχι μόνο τους υποψηφίους του κόμμματός τους) ως πρόσωπα και δημιουργείται κίνητρο αφενός στους υποψηφίους να πείσουν όλη την κοινωνία για την αξία τους και αφεταίρου στο κόμμα να πείσει για τις θέσεις του.

Ταυτόχρονα ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να αποκλείσουν από την εκλογή υποψήφιο του κόμματος που θα ήθελαν να ψηφίσουν και με το σημερινό καθεστώς αναγκάζονται να ψηφίσουν γιατί τους επέβαλε το κόμμα υποστηρίζοντας τον υποψήφιο ενός άλλου κόμματος, χωρίς συνέπειες για το κόμμα που έχουν επιλέξει και την εθνική πλειοψηφία που θέλουν να συγκροτήσουν.

Ετσι και τα ίδια τα κόμματα θα αναγκαστούν να γίνουν πολύ πιο προσεκτικά και επιλεκτικά στην επιλογή των υποψηφίων τους ανά μονοεδρική περιφέρεια και πιθανότατα θα απαλαγούμε από πολλούς «γραφικούς» και «λαμόγια».

Εκδοχές του συστήματος αυτού (το οποίο είναι παραλλαγή του γερμανικού συστήματος στα βασικά χαρακτηριστικά του) έχουν κατ' επανάληψη συζητηθεί και γίνει αποδεκτές για εφαρμογή και υπήρξαν και στο παρελθον δεσμεύσεις μεγάλων κομμάτων αλλά φυσικά ποτέ δεν υλποιήθηκαν.


4. Η πανελλαδική προεκλογική εκστρατεία έτσι αφορά τα ίδια τα κόμματα και τις θέσεις τους. Ετσι οι πολίτες πανελλαδικά επιλέγουν να συγκροτήσουν την πλειοψηφία που επιθυμούν για τα επομενα 4 χρόνια δίνοντας εντολή είτε αυτοδυναμίας (με πάνω από 45%) είτε συνεργασιών που έτσι αποσυνδέεται πλήρως από τους επί μέρους υποψηφίους και επιτρέπει την ανάπτυξη πολιτικού διαλόγου.


5. Τέλος η θεμελιώδης αυτή μεταρρύθμιση θα πρέπει να ειδωθεί και μέσα από το πρίσμα της επιβεβαίωσης της θέσης μας για το ασυμβίβαστο Υπουργού - Βουλευτή και τον πλήρη διαχωρισμό εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας και τον δραστικό περιορισμό της ασυλίας.

Αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι βουλευτές δεν θα επιδιώκουν πλέον την πανελλαδική αναγνωρισμότητα προκειμένου να γίνουν Υπουργοί και το αντίστοφο να γίνουν Υπουργοί μέσα από την βουλευτική ιδιότητα, που αλλοιώνει τον ρόλο τους. Η δυνατότητά τους να κάνουν τοπικά "ρουσφέτα" περιορίζεται ουσιαστικά μέσα από την αλλαγή αυτή και από την θέσπιση διαδικασιών Ανεξάρτητης Δημόσιας ΔΙοίκησης" όπως παρουσιάζονται στο σχετικό κεφάλαιο με την αποκατάσταση της φυσκής ηγεσίας της ανεξάρτητης Δημόσιας Διοίκησης και τον σαφή προσδιορισμό του ρόλου της εκτελεστικής εξουσίας (των υπουργών και των υπουργικών γραφείων) στο συνταγματικό δημοκρατικό πλαίσιο.

Από τους βουλευτές θα πηγάζει πλέον
- η δημοκρατική νομιμοποίηση της εκτελεστικής εξουσίας, δια μέσω της εκλογής του πρωθυπουργού
- ο διαρκής έλεγχός της και η υπεράσπιση της αποτελεσματικής διαχείρισης του χρήματος των φορολογουμένων πολιτών από την Εκτελεστική Εξουσία και την Διοίκηση.
- Η αντιπροσώπευση των ιδιαιτεροτήτων των πολιτών της περιφέρειάς τους στο εθνικό κοινοβούλιο

Ενήμεροι για τα τοπικά προβλήματα και προοπτικές ανάπτυξης, με ικανή ανεξαρτησία από το κόμμα που τους στήριξε ως προς τον έλεγχο που πρέπει να ασκούν θα αντλούν την νομιμοποίησή τους από τους πολίτες που τους ψήφισαν (προερχόμενους και από άλλα κόμματα), με μόνη υποχρέωση να σεβαστούν την εντολή που πήραν στην επικράτεια για τον σχηματισμό πλειοψηφίας εκλογής Εκτελεστικής εξουσίας.

ΓΓΓ
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": serafim

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

28/03/2013 22:14 #2173 από serafim
Το γενικό πλαίσιο είναι τώρα σαφέστερο και ενδιαφέρον. Δεν κατάλαβα όμως πώς γίνεται η κατανομή των εδρών.

Σεραφείμ Αθ. Κοτρώτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: serafimggiannoulisgThanos1nnicolaidisolympiosraptisnmavrid
Powered by Kunena Φόρουμ