Eνα Δημόσιο καθαρή τρέλα: Ξοδεύει 14 δισ. ευρώ για να συντηρεί τα γρανάζια του

26/10/2013 18:51 #5037 από grarticles
...

9786409793 097dc71d63Βαρίδι στην εύρυθμη λειτουργία του Δημοσίου αποτελεί η δαιδαλώδης γραφειοκρατία και η έλλειψη ηλεκτρονικού εκσυγχρονισμού, η οποία κοστίζει στη χώρα μας, τον καιρό της κρίσης αρκετά δισ. ευρώ.

Καμμία πρόοδος παρά τις συστάσεις
Παρά την κοινή απόφαση των μελών της Ε.Ε. Το 2007 για την μείωση κατά 25% του κόστους της γραφειοκρατίας, οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν έπραξαν τα δέοντα με αποτέλεσμα η απόφαση αυτή να «θαφτεί». Κανείς υπουργός στην κυβέρνηση είχε την διάθεση να ασχοληθεί με το θέμα και να συγκρουστεί με παγιωμένα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από το ελληνικό χαρτοβασίλειο.
Η πρόταση αυτή, επανήλθε εκ νέου στο πρώτο μνημόνιο ωστόσο και πάλι η ελληνική κυβέρνηση δεν αντιμετώπισε το σοβαρό αυτό πρόβλημα, με αποτέλεσμα το γραφειοκρατικό βάρος να εκτιμάται στο 7,23% του ΑΕΠ για το 2012, δηλαδή 14 δισ. ευρώ, αναφέρει η Ημερησία.


Πως λειτουργούν τα γρανάζια της γραφειοκρατίας- Πόσα ξοδεύει το Δημόσιο για χαρτί.

Στη δημόσια διοίκηση έχουν καταμετρηθεί 23.142 αρμοδιότητες της διοίκησης σε χιλιάδες νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις οι οποίες ταλαιπωρούν τους πολίτες μέσα από τον λαβύρινθο της γραφειοκρατίας.
Ποιες είναι οι 23.142 αρμοδιότητες:
10.765. επιτελικές αρμοδιότητες
9.816 υποστηρικτικές αρμοδιότητες
1.563 ελεγκτικές αρμοδιότητες
998 παροχής υπηρεσιών
Τέλος, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στο Δημόσιο είναι ότι το 60% των υποστηρικτικών διαδικασιών στην κεντρική διοίκηση αφορά την εσωτερική επικοινωνία των υπηρεσιών, ενώ από τον περιορισμό της χρήσης χαρτιού και την ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων, θα εξοικονομηθούν 500 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η εποχή του κομπιούτερ στο ελληνικό Δημόσιο δεν ήρθε ακόμη

Στο πλαίσιο των χρονοδιαγραμμάτων που έθεσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα πρέπει οι κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου να έχουν ολοκληρώσει την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων στις διαδικασίες-υπηρεσίες. Ως τις 30 Ιουνίου 2014 θα πρέπει να έχουν προβεί στην εφαρμοφή των Ψηφιακών Υπογραφών σε όλο τον δημόσιο Τομέα.

Δέκα φορείς έχουν την αρμοδιότητα του καθαρισμού της βλάστησης

Από μελέτες που έγιναν για την καταγραφή και μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων τα παραδείγματα ελληνικής τρέλας στο δημόσιο είναι πολλά:
Για την απόδοση ΦΠΑ υπάρχουν 3 νόμοι και ένα προεδρικό διάταγμα από τα οποία προέκυψε διοικητικό βάρος μεγαλύτερο από 1 δις ευρώ.
Για τις γεωργικές επιδοτήσεις υπάρχουν 31 υπουργικές αποφάσεις, 1 αγορανομική απόφαση και 1 εγκύκλιος από τις οποίες προέκυψε επιβάρυνση 158 εκατ. ευρώ.
Ενα πολύπλοκο νομικό πλαίσιο, σε συνδιασμό με τον απίστευτο κατακερματισμό αρμοδιοτήτων και εμπλοκή δεκάδων διαφορετικών υπηρεσιών, καθιστά το όλο σύστημα ανεπαρκές να δράσει μπροστά στη φυσική καταστροφή: 29 νόμοι διέπουν τη δασοπροστασία ενώ στην πρόληψη πυρκαγιών εμπλέκονται 45 φορείς, σε ό,τι αφορά την καταστολή εμπλέκονται 11 αρμοδιότητες και 17 φορείς.

Ποιός καθαρίζει τα ξερόχορτα;
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ελληνικής τρέλας είναι ότι η αρμοδιότητα του καθαρισμού της βλάστησης μοιράζεται σε 10 διαφορετικούς φορείς αναλόγως με το πού εντοπίζονται τα ξερόχορτα!
Ετσι, αρμόδιοι μπορεί να είναι οι δήμοι, οι γενικοί γραμματείς των περιφερειών, οι περιφερειακές υπηρεσίες, τα δασαρχεία, το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, η ΔΕΗ, το υπουργείο Πολιτισμού, η υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η γενική γραμματεία Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ και ο ΟΣΕ.

Πηγή: iefimerida.gr

Εικόναcc-logoChristian Schnettelker

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Powered by Kunena Φόρουμ