banner moneyshow

ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η

1. Η κατάσταση στην Ελλάδα και στην ΕΕ. Αίτια του προβλήματος. Επιπτώσεις της υπογεννητικότητας στην κοινωνία-οικονομία.

Ομιλητής: Κωνσταντίνος Φωτάκης, Πρώην Τμηματάρχης Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ανάλυση της Κοινωνικής Κατάστασης στην ΕΕ

2. H υπογεννητικότητα και το συνταξιοδοτικό πρόβλημα.

Ομιλητής: Παναγιώτης Ζαμπέλης, Αναλογιστής

ΕΝΟΤΗΤΑ 2Η

3. Με το βλέμμα Ελλήνων επιστημόνων που ζουν σε Ευρώπη και Αμερική. Το πρόβλημα και η αντιμετώπισή του σε:

Ηνωμένο Βασίλειο: Χρίστος Ιαβάτσο

Ολλανδία: Ωραιάνθη Αρμένη

Γερμανία: Δημήτρης Γεωργακόπουλος

Ελβετία: Πέτρος Δημητρίου

Γαλλία: Γιάννης Μελίτας

ΗΠΑ: Νίκος Νικολαΐδης

ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η

4. H επίδραση της υπογεννητικότητας στην εθνική ασφάλεια.

Oμιλητής: Στέλιος Φενέκος, Υποναύαρχος έ.α.

5. Οι επιπτώσεις του δημογραφικού προβλήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Ομιλητής: Θανάσης Γούναρης, Εκπαιδευτικός της Α’ βαθμίδας Εκπαίδευσης, Διευθυντής σχολείου.

ΕΝΟΤΗΤΑ 4Η

Στο τέλος της εκδήλωσης θα γίνει συζήτηση με το κοινό και παρουσίαση αποτελεσμάτων dot democracy και εξαγωγή συμπερασμάτων.

Disrupting the CountryMindset

Μιχάλης Στάγκος, Δημιουργικός και πολιτικά ενεργός επιχειρηματίαςΙδρυτής του Industry Disruptors – Game Changers (ID-GC).

Η οικονομική ύφεση και οι επιπτώσεις της είναι γνωστές σε όλους μας. Το στοίχημα πλέον είναι η αλλαγή νοοτροπίας της χώρας ώστε να περάσουμε από την επιχειρηματικότητα της ανάγκης στην επιχειρηματικότητα της ευκαιρίας. Ο Μιχάλης Στάγκος παρουσιάζει το φιλόδοξο project των Industry Disruptors–Game Changers πυροδοτώντας τον διάλογο γύρω από την ενίσχυση του οικοσυστήματος της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

Μεταξύ “make-believe” και ελληνικής πραγματικότητας

Μαρία Ρούσσου, Συνιδρύτρια makebelieve design & consulting

H εταιρεία makebelieve ιδρύθηκε το 2004 με κύριο σκοπό το σχεδιασμό και την ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών διαδραστικών εφαρμογών κι εμπειριών για ερευνητικούς, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς, ψυχαγωγικούς, επικοινωνιακούς και εμπορικούς σκοπούς. H παρουσίαση αφορά τις εμπειρίες 10 χρόνων δραστηριότητας μιας μικρής, αλλά ευέλικτης εταιρείας δημιουργίας διαδραστικών ψηφιακών εφαρμογών για τον ελληνικό πολιτισμό και την εκπαίδευση.

Salty Bag - Aλατισμένες…τσάντες

Στρατής Ανδρεάδης, Επιχειρηματίας

Τον Ιανουάριο του 2013 γίνεται ένα σεμινάριο αγωνιστικής ιστιοπλοΐας στο λιμάνι που βρίσκεται μέσα στο παλιό φρούριο της Κέρκυρας. Ο Πάνος, ο Σπύρος, ο Στρατής και η Χρύσα είναι εκεί. Ο ένας διδάσκει το σεμινάριο, οι υπόλοιποι είναι μαθητές. Ο δάσκαλος έχει κάποια εμπειρία από την αγορά ναυτιλιακών ειδών. Κάποια στιγμή των πλησιάζουν οι τρεις μαθητές και των ρωτάνε πως καλύτερα να προωθήσουν κάποιες τσάντες που έφτιαχναν από πεταμένα πανιά που βρίσκουν στην Μαρίνα των Γουβιών. Αντί να λάβουν διευθύνσεις καταστημάτων που μπορούν να στείλουν τα προϊόντα τους ξεκίνησε μια κουβέντα για το πως μπορεί η ιδέα εξελιχθεί. Υστέρα από καιρό δεσμεύτηκαν να κάνουν τα εξής:

  • Upcycling, δηλαδή θα παίρνουνε σκουπίδια (στη μορφή παροπλισμένων ιστιοπλοϊκών πανιών) και θα τα ανακατασκευάζουν σε εξαιρετικής ποιότητας και αισθητικής τσάντες και είδη ταξιδιού, δίνοντας τους μια νέα ζωή και νέα αξία.

  • Θα σχεδιάζουν κάθε αντικείμενο έτσι ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ως κάτι άλλο. Έτσι, κάθε αντικείμενο που βγαίνει από την Salty Bag θα μπορεί σιγά σιγά να μη γίνει ποτέ σκουπίδι.

  • Θα κατασκευάζουν κάθε αντικείμενο στο χέρι, στον τόπο τους.

  • Θα προμηθεύονται πρώτες ύλες με γνώμονες την αγορά, όπου είναι δυνατόν, από ντόπιους παραγωγούς με μεράκι, και την καλύτερη δυνατή ποιότητα όπου αυτές πρέπει να εισάγονται.

  • Θα μαζεύουν τις ιστορίες του κάθε πανιού που γίνεται μια Salty Bag. Που έζησε, γιατί παροπλίστηκε, τι είδε, πόσα χρόνια δούλεψε. Θα κομίζουν τις ιστορίες στον νέο τους ιδιοκτήτη, ιστορίες ζωής στις θάλασσες. Ιστορίες ήσυχων όρμων με έναστρους ουρανούς. Ιστορίες με πόνο και κινδύνους, θύελλες και περιπέτειες που μόνο η θάλασσα προσφέρει. Έφτιαξαν και ένα κανόνα για αυτό: Μην σχεδιάζεις για να αναδείξεις την μορφή. Σχεδίασε για να αναδείξεις την ιστορία.

Στις 25 Μαρτίου του 2013 ίδρυσαν την Salty Bag για να κάνουνε τις δεσμεύσεις τους πράξη.

 “Απο το ερευνητικο εργαστήριο στην αγορά: Μια πορεία 15 ετών”

Δημήτρης Κουρέτας, Καθηγητής Φυσιολογίας Ζωϊκών Οργανισμών

'Τα πανεπιστήμια σήμερα περνούν στην Ελλάδα μιαν ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο. Αυτό δεν αφορά αυτα που συζητώνται για τη διαθεσιμότητα, αλλα κυρίως τον ρόλο τους σήμερα στην Ελληνική κοινωνία. Και αυτό συμβαίνει για έναν βασικό λόγο. Αυτά που παράγουν τα Πανεπιστήμια, που ειναι οι απόφοιτοι και η έρευνα, φαίνεται ότι η Ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να τα χρησιμοποιήσει. Είτε γιατί έχει αλλες προτεραιότητες, είτε γιατί τα Πανεπιστήμια δεν 'ακούνε' αυτά που λέει η κοινωνία. Θα εξιστορήσω το πως ένα εργαστήριο ενός περιφερειακού πανεπιστημίου εφτασε να γινει best practice για την ΕΕ, πως εγινε ταινία η δραστηριότητα του στη Γερμανική τηλεόραση και θα συζητησω πώς, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να διεξαχθεί η συζήτηση των πανεπιστημίων με την Ελληνική κοινωνία. Αν δεν συμβούν αυτά, πολύ φοβάμαι οτι την επόμενη φορα που θα κλείσει Ελληνικο ΑΕΙ για οποιονδήποτε λόγο, ίσως η Ελλληνική κοινωνία να μην θέλει να το ξανανοίξει'.

Θέλεις να κρατήσεις επαφή;

Το email θα χρησιμοποιηθεί μόνο για να λαμβάνεις ενημερώσεις.
Υποχρεωτικό πεδίο
Πρέπει να το τσεκάρετε

Θέλεις να βοηθήσεις κι εσύ;

Η κρατική επιδότηση στη Δημιουργία, Ξανά! είναι ελάχιστη και δεν φτάνει ούτε για τη συμμετοχή μας στις εκλογές. Πρακτικά, τα βάζουμε όλα «από την τσέπη μας», ενώ τα μέλη, οι εθελοντές, αλλά και οι φίλοι μας, προσφέρουν καθημερινά τον χρόνο τους αφιλοκερδώς για πάμπολλα θέματα. Γι αυτό οι δωρεές είναι σημαντική βοήθεια!

Δωρεά μέσω Paypal

 

Άλλοι τρόποι δωρεάς

Οικονομική ενίσχυση